Lompe tuintafel

Okke

Actieve deelnemer
29 mei 2010
521
15
Verzinken gaat het sowieso niet worden, dat is veels te veel werk :D .
En ik vind het er niet echt bij passen...

Hele mooie tafel. Wij gaan binnenkort verhuizen, en zo'n tafel komt er bij ons in de keuken. Ik keek tot nu toe op websites, maar zelf maken is veel leuker.

Heb je de planken nog een bewerkt (schaven, vlakken), of heb je ze zo kunnen verlijmen.
En die twee L-profielen, die zijn op 1/4 en 3/4 van de breedte onder het blad gemaakt?

De planken zijn 2zijdig geschaafd bij Pouwer.
En ze waren goed haaks gezaagd (voorzover mogelijk bij dergelijke planken) dus heb het eigenlijk zonder verdere bewerking direct verlijmd.
De profielen hadden inderdaad op 1/4de en 3/4de moeten zitten. Maar mijn timmermans oog had er even geen zin in (heb de afstand niet gemeten vooraf) dus het is meer 1/2de en 3/4de.
Maar het zit aan de onderkant, dus dat zie je niet :p .

Wat ik denk ik trouwens met het frame ga doen is de heftige oranje verf en de plekken die door de hitte van het lassen, wit schilderen de boel nog een beetje aan laten roesten en dan blanke lak overheen :) .
Dan wordt het frame wat rustiger qua look maar heeft het nog wel dat ruwe tintje. (Mooie polderoplossing ook :p )
 

crossbow1958

Actieve deelnemer
22 dec 2013
92
0
Tiel
Hey goed werk, ziet er prima uit, ik ga voor het grijs van de stoelen ook op het frame, mooi rustig beeld. Zwart is te hard, licht grijs
/wit ook, steekt te veel af. Maar maak zelf je keuze, gezien de unanimiteit van de reacties kan het niet echt fout gaan, groet Crossbow1958
 

Resetter

Actieve deelnemer
20 apr 2013
268
0
Dedemsvaart
Ik vind het er zelf geweldig "industrieel" uit zien! Eventueel een de poten iets donkerder maken maar wel het patina behouden (dus niet dekkend)
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.