Overkill is mijn middle name, dus toen het na 6 jaar eindelijk tijd was om de tijdelijke tuintafel te vervangen gingen we voor overkill.
We begonnen met 2 gebruikte 140mm HEA balken van 3,5m lang die we op maat hebben gezaagd:
Met 2 poten en een dwarsbalk als gevolg:
Moest natuurlijk gelast worden:
En hadden we een weekend werken later dit in de tuin staan:
Bij Frank Pouwer 2,5 uur bezig geweest om mooie planken uit te zoeken:
Als je er ooit wagonplanken wil kopen, selecteer ze zelf! De keuze is reuze en daardoor is het des te belangrijker dat je zelf de planken die je wil eruit hengelt.
Het is erg makkelijk om ontzettende rotte planken mee te pakken daar. Want ook daar hebben ze er genoeg van.
Met K20 (plastic) lamello's de planken onderling verlijmd met PU-lijm. Aan de onderkant heb ik 2 stalen L-profielen in gefreesd om doorhangen & kromtrekken te voorkomen.
Het blad is vervolgens geolied met Osmo UV 420.
Met dit als resultaat!
Waarschijnlijk gaan we het frame nog mat zwart spuiten omdat het frame zoals die er nu staat, het totaalbeeld nogal druk maakt.
Wat zouden jullie doen? Zo laten en blanke lak eroverheen of toch zwart?
We begonnen met 2 gebruikte 140mm HEA balken van 3,5m lang die we op maat hebben gezaagd:

Met 2 poten en een dwarsbalk als gevolg:

Moest natuurlijk gelast worden:

En hadden we een weekend werken later dit in de tuin staan:

Bij Frank Pouwer 2,5 uur bezig geweest om mooie planken uit te zoeken:

Als je er ooit wagonplanken wil kopen, selecteer ze zelf! De keuze is reuze en daardoor is het des te belangrijker dat je zelf de planken die je wil eruit hengelt.
Het is erg makkelijk om ontzettende rotte planken mee te pakken daar. Want ook daar hebben ze er genoeg van.
Met K20 (plastic) lamello's de planken onderling verlijmd met PU-lijm. Aan de onderkant heb ik 2 stalen L-profielen in gefreesd om doorhangen & kromtrekken te voorkomen.
Het blad is vervolgens geolied met Osmo UV 420.
Met dit als resultaat!

Waarschijnlijk gaan we het frame nog mat zwart spuiten omdat het frame zoals die er nu staat, het totaalbeeld nogal druk maakt.
Wat zouden jullie doen? Zo laten en blanke lak eroverheen of toch zwart?
Laatst bewerkt: