Lintzaagmachine Electra Beckum BAS 316 G WNB. Verkocht!

eric-belgie

Nieuw lid
27 aug 2020
7
6
65
Mol
Voor de geïnteresseerde;

DSCF2528.JPG

Lintzaagmachine Elektra Beckum BAS 316 G WNB.

Omschrijving;
Lintzaag technisch 100% in orde, geen enkel tekort coming.
Perfect onderhouden.
Je kan er fineer met zagen tot min 3mm dikte en 175mm hoogte. (mooi evenwijdig)
Loopwielen zijn nagedraaid voor nieuwe Urethane band.
Reden van verkoop, aanschaf nieuwe lintzaag JET JWBS-15-T (verruiming van mogelijkheden)
Anders geen reden tot verkoop.
Met onderbouw kastje, met een schuif en wielen om te verplaatsen.

Met de volgende Upgrade;
Fence upgrade afmeting 155x1635 Aanschafprijs $195.
Blade Guide Upgrade Kit Aanschafprijs £72.
Blade Guide Upgrade Kit For - Elektra Beckum BAS 315 & 316 Bandsaws
2 Blue Max Heavy Duty URETHANE BAND SAW TYRES. Aanschafprijs £26,24
2 BLUE MAX HEAVY DUTY URETHANE BAND SAW TYRES FOR ELEKTRA BECKUM BAS 316 BANDSAW for sale online | eBay

Toebehoren;
2 Lintzagen nieuwe 19x0.8x2235 Aanschafprijs 50€
2 Lintzagen, herslepen en gezet 15x0.5x2240 Aanschafprijs 43€
Totaal aanschafprijs Upgrade; ±385€

Vraagprijs 550€
 

Bijlagen

  • DSCF2529.JPG
    DSCF2529.JPG
    1,1 MB · Weergaven: 108
  • DSCF2531.JPG
    DSCF2531.JPG
    1,1 MB · Weergaven: 109
  • DSCF2532.JPG
    DSCF2532.JPG
    1,3 MB · Weergaven: 104
  • DSCF2533.JPG
    DSCF2533.JPG
    1,2 MB · Weergaven: 92
  • DSCF2534.JPG
    DSCF2534.JPG
    1,2 MB · Weergaven: 84
  • DSCF2538.JPG
    DSCF2538.JPG
    1,3 MB · Weergaven: 86
  • DSCF2539.JPG
    DSCF2539.JPG
    1,1 MB · Weergaven: 96
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: bakkiet

Mosseltje

Actieve deelnemer
9 jun 2019
459
627
47
Breda
Ik heb ook interesse maar ik mag momenteel België niet in... :(

(ik neem tenminste aan dat ie ergens in België staat)
 

eric-belgie

Nieuw lid
27 aug 2020
7
6
65
Mol
Woodworkers, normaal kan je zonder problemen alleen naar België komen (wat afgeraden word door de overheid zowel in België als in Nederland) Hou wel in gedachte dat hier een mondkapje verplicht is en de 1,5 meter afstand geld. Ik woon in de gemeente Mol, België dat is een 20km over de Nederlandse grens. Als je graag komt kijken ben je welkom mits de regels te volgen voor Coronaproef.
Zelf ben ik nog altijd negatiefproef en zijn mijn contacten zeer klein en werk al thuis van eind maart. Laat maar horen wat je wil doen. grt
 

woodandkilos

Actieve deelnemer
27 mei 2020
81
17
Reden van verkoop, aanschaf nieuwe lintzaag JET JWBS-15-T (verruiming van mogelijkheden)
Misschien enigszins offtopic, excuses: Heb eens gekeken naar de JET JWBS-15-T en de 14, maar de reviews zijn niet al te best ... De prijs is ook aan de hoge kant. Vanwaar de keuze voor een JET? Ben zelf ook aan het heroriënteren, vandaar mijn vraag.
 

eric-belgie

Nieuw lid
27 aug 2020
7
6
65
Mol
Waarom de keuze voor JET, is dat het robuust gebouwde machines zijn in het algemeen.
De JET JWBS-15-T 400V weegt 174kg (Het gewicht zegt veel over de stabiliteit en bouw) De review die ik gelezen heb was het enige minpunt de bijgeleverde lintzaag die van mindere kwaliteit is ( maar dat is wel altijd zo als je iets aankoopt is wat er je bij krijgt altijd van mindere kwaliteit.

Ik heb de JET 80S Oscillating edge sander...., super tevreden (gewicht 164 kg, en dat voel je ook, zeer stabiel)

Als je een vergelijking maakt moet in de zelfde prijsklasse blijven, ander ben je appels met peren aan het vergelijken.
De vraag is ook zo, wat ga ik er mee doen? (als je een 6 liter 4x4 terreinwagen bezit om dagelijks woonwerk verplaatsing van enkel 80km af te leggen over autosnelweg, heb je dan de goede keuze gemaakt?)
Of je houd van de uitstraling (ieder zijn ding)

Met mijn Lintzaagmachine Elektra Beckum BAS 316 G WNB heb ik veel plezier gehad, maar ook kosten gedaan voor Upgrade omdat ik de mogelijkheden steeds maar verder wou verleggen en dan plots stopt het, ja dan moet je keuze maken stoppen met grenzen verleggen of groter aankopen en afstand doen van wat je hebt.
Ik ben 62 jaar en doe mijn hobby al van af men 24 jaar, ik ben ook gestart met kleine machines, en in de tijd uitgebreid, zo heb ik in totaal al drie combinatiemachines aangekocht gehad.

Mijn ervaring, de volgende regels;
1) Welk bedrag wil ik uitgeven? (ga dan niet liggen in een hogere prijsklasse dromen)
2) Heb ik voldoende plaats rond de machine? (zeer belangrijk, kan snel tot frustratie leiden)
3) Zoek de juiste machine voor wat je wil doen en bereiken (denk aan het voorbeeld terreinwagen)
4) Als je online koopt kan je kortingen pakken tot 15% (aankopen bij gekende webwinkels)
Hou je machines in top conditie!!! maakt jou gelukkig en verhoogd de restwaarde voor eventuele latere doorverkoop.

Een ding moet je wel in achtnemen, vele machines worden tegenwoordig in Aziatische landen gebouwd en komen bijna allemaal van de zelfde fabrikanten, als je goed kijkt naar de foto's moet je er een beetje doorkijken
en dan zie je dat (zelfs HAMMER komt niet van Oostenrijk)

Ik hoop dat je hier mee geholpen bent(y):giggle::giggle:

Met vriendelijke groeten.
 

woodandkilos

Actieve deelnemer
27 mei 2020
81
17
De vraag is ook zo, wat ga ik er mee doen? (als je een 6 liter 4x4 terreinwagen bezit om dagelijks woonwerk verplaatsing van enkel 80km af te leggen over autosnelweg, heb je dan de goede keuze gemaakt?)
Of je houd van de uitstraling (ieder zijn ding)

Ik hoop dat je hier mee geholpen bent(y):giggle::giggle:
Dank je wel en ik denk dat ik wel zo’n 4x4 jongen ben met een Amarok, woon/werk verkeer is slecht 12 km 🙈 Maar mag graag echt off road rijden, daar heb ik hm eigenlijk voor...

De huidige lintzaag die ik heb is bijna 190kg, volledig gietijzeren machine. Die staat nu te koop en ik denk dat jou machine beter past bij mijn wensen. Mocht mijn machine zijn verkocht en jij die van jou nog, dan neem ik zeker even contact met je op.

Bedankt dat je de tijd nam mij zo uitgebreid te beantwoorden en die JET machines zien er erg goed uit!
 

Mosseltje

Actieve deelnemer
9 jun 2019
459
627
47
Breda
Dank je wel en ik denk dat ik wel zo’n 4x4 jongen ben met een Amarok, woon/werk verkeer is slecht 12 km 🙈 Maar mag graag echt off road rijden, daar heb ik hm eigenlijk voor...

De huidige lintzaag die ik heb is bijna 190kg, volledig gietijzeren machine. Die staat nu te koop en ik denk dat jou machine beter past bij mijn wensen. Mocht mijn machine zijn verkocht en jij die van jou nog, dan neem ik zeker even contact met je op.

Bedankt dat je de tijd nam mij zo uitgebreid te beantwoorden en die JET machines zien er erg goed uit!
Haha, hier een Ranger Wildtrak voor een thuiswerker. 😅
Maar ik kan hem nu mooi gebruiken om komende week de lintzaag bij Eric op te halen. 🤗
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.