Lintzaagbladen

Tochondar

Nieuw lid
12 nov 2020
10
7
49
Stad aan 't Haringvliet
Na blije eigenaar te zijn geworden van een scheppach hbs 32 vario, heb ik gepoogd bij tuffsaws zaagbladen te bestellen. Ik kreeg heel snel reactie, helaas niet de gewenste :

Thank you for your email.

I’m afraid that we are not shipping anything outside the UK for the time being due to Covid restrictions, parcels going missing and the workshop/office not being back to normal yet.

We are not sure how long this will be for and we only have limited options within the UK as well.

To be honest we might not be shipping outside the UK for the foreseeable future due to Brexit and changes in our VAT it means that we will end up losing 20% from every sale outside the UK and can no longer claim this back.

We are waiting on further information regarding trade deals etc but this has obviously taken a back seat due to the current Covid situation.

Oftewel helaas, nu in afwachting van mijn bestelling bij Lintzagenopmaat (eerder besteld voor mijn kleine atika) maar dhl heeft het pakketje kwijtgeraakt...

Met name de melding van Tuffsaws wilde ik delen, ik heb gevraagd/aangegeven dat ik (wij woodworking.nl) nog steeds geïnteresseerd ben zodra bestellingen naar Nederland weer verzonden worden.

• Leuk
Waarderingen: The Boktor

SimondelaCourt

Actieve deelnemer
19 jul 2016
212
21
Neede
Paar maanden geleden geprobeerd te bestellen, en toen was het bericht ook al dat door de situatie van de brexit Tuffsaws geen zin had om te versturen, behoorlijk begrijpelijk.

Tijdje geleden bij Zaagdeler wat bladen besteld, was erg tevreden er over.

chriz

Nieuw lid
27 jun 2020
12
4
Den Hoorn zh
Ik heb ook sinds vorige week een HBS 32 vario, alleen is gisteren mijn condensator kapot gegaan..

Welke maat lint heb je precies besteld?

Tochondar

Nieuw lid
12 nov 2020
10
7
49
Stad aan 't Haringvliet
Ik heb onderstaande besteld:

Koolstof staal 6tpi 2100x6
Hardpoint 4tpi 2100x13
Freshcut 3tpi 2100x16
Bimetaal 10/24tpi 2100x13

Het bleek vandaag dat ze gister bij de buren bezorgd waren. Zonder briefje bij ons in de bus... Nou ja, het is terecht.

Morgen maar eens kijken of ze ook passen.

• Leuk
Waarderingen: chriz

handig18

Oud hout
17 feb 2013
3.083
905
Oss
Hmmm,

Lijkt erop dat ze de bovenkant van elke tand zaagt, terwijl een lintzaag naar beneden zaagt...
Dan slijp je toch alleen achterkant van elke zaagtand?

Of mis ik iets?
Volgens mij maakt dat niet uit, gaat erom dat je weer een scherp puntje op je tand krijgt.
Je moet wel zorgen dat je niet te lang op een tand slijpt.
Ik haal het lint altijd even van de machine en slijp het lint op een slijpsteen, omdat het dan makkelijker is om de juiste hoek aan te houden en je kunt het lint gelijk ook even mee schoonmaken.

• Leuk
Waarderingen: Nico Oosthoek

TonP

Actieve deelnemer
31 mei 2020
364
138
Gezien de prijs van een zaagband is slijpen niet lonend. Vaak ontbreken er tanden en is de boel flink opgerekt wat de levensduur niet ten goede komt.
4 meter zaag slijpen is een flinke klus voor een zaag van 10-30 euro..

handig18

Oud hout
17 feb 2013
3.083
905
Oss
Gezien de prijs van een zaagband is slijpen niet lonend. Vaak ontbreken er tanden en is de boel flink opgerekt wat de levensduur niet ten goede komt.
‘Tis maar hoe je het bekijkt, ik ben ongeveer 10-15min bezig om het lint te slijpen, dus ik vind het echt wel de moeite waard. :cool:
Oprekken en tanden missen valt wel mee. :p

mathieu

Oud hout
5 jul 2010
4.861
1.241
Riemst
Zonde om een lint dat alleen maar een beetje bot is weg te gooien. Dat is een klusje wat je rustig kan doen als je even tijd over hebt. Of om tot rust te komen. Een kwartier tot een half uur dezelfde beweging maken met wat muziek op de achtergrond is zeer rustgevend.

handig18

Oud hout
17 feb 2013
3.083
905
Oss
Zonde om een lint dat alleen maar een beetje bot is weg te gooien. Dat is een klusje wat je rustig kan doen als je even tijd over hebt. Of om tot rust te komen. Een kwartier tot een half uur dezelfde beweging maken met wat muziek op de achtergrond is zeer rustgevend.
+1

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.