Heb vroeger een tijdje zo een EB (500) gehad, zaagde wel goed met tuffsaws erop, maar het afstellen was een geklooi van jewelste. De ondergeleiding van de zaag is nauwelijks bereikbaar, de machine had een sterk geribbeld alu tafelblad, dat was ook geen pretje om op te werken. Het frame kan geen hoge zaagspanningen aan, dus heel gevoelig voor welk zaagblad je erop zet (hoe dunner hoe beter)
Had toen dringend een lintzaag nodig, was gaan zien bij Tema voor een Felder, maar die hadden op dat moment niks binnen staan en te wachttijd was minimaal zes tot acht weken. Daar kon ik niet op wachten, daarom maar een EB wezen ophalen.
Nu heb ik al een paar jaar een oude Sipa machine (was werk aan) staan met wielen van 600mm, dat is toch een heel andere machine geworden na wat aanpaswerk,tweede gzaaggeleiding op geplaatst. Deze haalt met gemak 30cm en meer. Ook deze machine is gevoelig voor het type lint dat er op gaat, anders gaat hete ook hier fout met het frame, maar de tuffsaws werken perfect, dankzij hun soepelheid heb je voor deze linten minder zaagspanning nodig

Met wat geluk (geen spijkers of andere zooi) doe ik met één zaaglint bijna een half jaar, terwijl de machine bijna dagelijks draait voor allerlei klein zaagwerk.