Lintzaag probleem

TH0M

Actieve deelnemer
9 sep 2010
664
29
Arnhem
Bij de meting stond de schakelaar in de driehoek stand. Lijkt er op dat de 1 spoel van de motor niet goed meer is.
 

Jurriaan

Oud hout
1 jul 2009
3.236
652
Beneden Leeuwen
www.houtenschalen.nl
En als er 1 spoel niet meer goed is, bijvoorbeeld doorgebrand, dan meet je over die spoel een oneindige weerstand, en over de rest een normale waarde. Vandaar mijn vraag. De waarden zijn trouwens over het algemeen laag, dus niet je multimeter instellen op een heel hoog bereik en dan denken dat je overal 0 meet.
 

handig18

Oud hout
17 feb 2013
2.922
846
Oss
Volgens bijlage 17 lijkt het of je schakelaar niet goed is.
Weet niet of je het aandurft om de motor rechtstreeks aan te sluiten.
 

Dunhans

Actieve deelnemer
24 jun 2012
415
30
Bergen op zoom
Motor is zo te zien goed. Je schakelaar is wss kapot. Dit vermogen kun je rechtstreeks starten of het moet zijn dat er heel veel startenergie nodig is om weg te komen. Je zou een motorbeveilingsschakelaar erin kunnen zetten en de motor daarmee aan en uitzetten.
hoewel niet gemaakt om veel te schakelen gaan ze best lang mee.
andere optie is een relais met thermische beveiliging en een aan uit drukknop.
laatste heeft als voordeel dat het gelijk een nulspanninsbeveiliging is.
 

TonP

Actieve deelnemer
31 mei 2020
346
126
2,2kw/400V. Zet maar direct in driehoek. Mocht ie dan niet aanlopen dan weet je zeker dat je een fase mist of dat er iets defect is in de motor of schakeling.
 

rudy

Post veel
15 feb 2011
1.249
23
vliermaal
Uit de nodige metingen is gebleken dat de ster driehoek schakelaar stuk is !
Dus als iemand van jullie er nog ééntje heeft liggen hoor ik het graag!!!
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.049
2.580
Aan zo'n handmatige ster driehoek schakeling kan niet veel kapot. Ik zou even kijken wat het probleem veroorzaakt. Vaak is het voldoende om de contactvlakjes even schoon te maken.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.