Lintzaag opspannen

Sebastiaan200

Actieve deelnemer
28 apr 2020
169
14
Goedenmorgen, het ‘flippen’ van die lintzaag zelf was zo gebeurd en heb hem gewoon zoals in het filmpje gedaaan. Hij zit er al omheen. Wat ik mij nu afvraag hoe weet ik de juiste spanning? En die losse onderdelen weet ik ook even niet meer hoe ze precies zaten. Maar het lijkt erop of het bijna ‘gefixt’ is.
 
  • Leuk
Waarderingen: mink

Spaander

Post veel
26 jul 2011
1.949
90
West-Friesland
Goedenmorgen, het ‘flippen’ van die lintzaag zelf was zo gebeurd en heb hem gewoon zoals in het filmpje gedaaan. Hij zit er al omheen. Wat ik mij nu afvraag hoe weet ik de juiste spanning? En die losse onderdelen weet ik ook even niet meer hoe ze precies zaten. Maar het lijkt erop of het bijna ‘gefixt’ is.
Kijk nog een even naar het filmpje van Alex Snodgrass gepost door thomasz.
Dit is een van de beste filmpjes over het afstellen van een lintzaag.

Op een exploded view tekening kan je meestal zien hoe dat in elkaar moet, die zit meestal bij de handleiding. Maar ook door te kijken hoe het bij verschillende andere oude lintzagen in elkaar zit kan je volgens mij genoeg info verzamelen.

Succes, :).
 

handig18

Oud hout
17 feb 2013
2.923
848
Oss
Kijk nog een even naar het filmpje van Alex Snodgrass gepost door thomasz.
Dit is een van de beste filmpjes over het afstellen van een lintzaag.

Op een exploded view tekening kan je meestal zien hoe dat in elkaar moet, die zit meestal bij de handleiding. Maar ook door te kijken hoe het bij verschillende andere oude lintzagen in elkaar zit kan je volgens mij genoeg info verzamelen.

Succes, :).
Je hebt gelijk wat dit filmpje betreft vind ik.
Alleen ben ik het niet eens met de plaats van het lint op het wiel, zoals hij beweert (of ik lees het verkeerd), vol gens mij moet het midden van het lint ook op het midden van het wiel komen, tenminste bij een bol loopvlak.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.