Lintzaag opspannen

Sebastiaan200

Actieve deelnemer
28 apr 2020
169
14
Ik heb een (iets wat gedateerde) lintzaag gekocht er tijdje terug.

De oude beste man was zo vriendelijk geweest de zaag zelf te demonteren ivm vervoeren. En je voelt hem vast aankomen ik krijg hem niet goed meer erin.

Ik zal wat foto’s plaatsen en hopelijk is er iemand die met mij de stappen even wilt doornemen?

Vg
 

Bijlagen

  • 8EFFDE74-BA96-4AFE-A4D1-F7ED08F8D005.jpeg
    8EFFDE74-BA96-4AFE-A4D1-F7ED08F8D005.jpeg
    96,1 KB · Weergaven: 58
  • 0C62E0B2-4D13-43A1-A874-2135B2841DEB.jpeg
    0C62E0B2-4D13-43A1-A874-2135B2841DEB.jpeg
    75,7 KB · Weergaven: 56
  • 078CDE93-2051-412C-BF0B-0B6C847F79D7.jpeg
    078CDE93-2051-412C-BF0B-0B6C847F79D7.jpeg
    104 KB · Weergaven: 57
  • 19847BD7-EA7F-464D-9544-1CFD5D413B4C.jpeg
    19847BD7-EA7F-464D-9544-1CFD5D413B4C.jpeg
    92,9 KB · Weergaven: 55

thomasz

Post veel
11 apr 2015
1.998
823
Omgeving Leiden
Nou is het op dit moment nog niet zo belangrijk, maar ik denk te zien dat de tanden van het zaaglint nu naar boven wijzen. Het zaaglint zit dus verkeerd om.

Heb je het bovenste wiel helemaal naar beneden gedraaid?
En misschien heb je er meerdere zaaglinten bij gehad. Wellicht zitten daar linten bij die helemaal niet voor deze machine zijn. Te kort dus.

Een paar foto's van de lintgeleiding en wielen boven en onder de tafel zou wat meer licht op de zaak schijnen.
 

Sebastiaan200

Actieve deelnemer
28 apr 2020
169
14
Oh, het is gelukt lees ik. Nu alleen het lint nog omdraaien :)
Ja klopt het was laat gisteren en probeerde hem eromheen te krijgen n had gezien dat ie verkeerd zat. Maar mij vriendin die vroeg of ik def in de schuur wilde gaan wonen aangezien ik daar toch meer tijd door breng dan met haar. Ik ga nu werken mocht ik vanavond tijd hebben ga ik verder. Alvast hartelijk dank.
 

Sebastiaan200

Actieve deelnemer
28 apr 2020
169
14
Daar ben ik weer, ontsnapt en in mijn schuurtje. Ik zit naar die zaag te kijken maar uhm die kan je niet omdraaien🤔??
 

mink

Actieve deelnemer
6 jul 2021
397
175
Groene Hart
Dat kan toch wel.
Mocht je nog steeds in de schuur zijn, leg hem op tafel met de tanden naar beneden.
Pak het zaagblad dat dicht bij je ligt, en tordeer het zodat de tanden naar boven wijzen.
Ga dan het rondje langs om dat bij de rest van het lint ook zo te draaien.
Ik schrijf dit op deze manier op het inzichtelijk te maken. Zelf zou ik het in de lucht hangend doen, en heel voorzichtig ivm de scherpe tanden en het feit dat die zaag terug wil veren zolang je niet klaar bent.
 

Sebastiaan200

Actieve deelnemer
28 apr 2020
169
14
Zo goedemorgen👍. Vanmorgen om 06:00 opgestaan, om bij de schuur te komen. Helaas stoten ik per ongeluk tegen een kastje aan en Jahoor ik zag 👀 open gaan:’je gaat zeker naar de schuur ‘. 😂😂.

Maar goed, we komen er wel uit samen en anders moet ik snel, voor de winter deze schuur isoleren.

Iedereen bedankt voor de reacties. Als ik het even snel doorlees dan komt het allemaal wel goed. Beetje zoals mijn relatie.

Ik moet helaas aan het werk. Maar ben vanavond weer terug en dan ga ik aan de slag met de zaag en de reacties.

En even voor de zekerheid bedje inmeten hierzo.
Vg,
 

handig18

Oud hout
17 feb 2013
2.923
848
Oss
Zo goedemorgen👍. Vanmorgen om 06:00 opgestaan, om bij de schuur te komen. Helaas stoten ik per ongeluk tegen een kastje aan en Jahoor ik zag 👀 open gaan:’je gaat zeker naar de schuur ‘. 😂😂.

Maar goed, we komen er wel uit samen en anders moet ik snel, voor de winter deze schuur isoleren.

Iedereen bedankt voor de reacties. Als ik het even snel doorlees dan komt het allemaal wel goed. Beetje zoals mijn relatie.

Ik moet helaas aan het werk. Maar ben vanavond weer terug en dan ga ik aan de slag met de zaag en de reacties.

En even voor de zekerheid bedje inmeten hierzo.
Vg,
Als je slim bent, dan neem je haar mee het schuurtje in.
Kan ze gelijk even helpen:p
 
  • Leuk
Waarderingen: mink

Sebastiaan200

Actieve deelnemer
28 apr 2020
169
14
Als je slim bent, dan neem je haar mee het schuurtje in.
Kan ze gelijk even helpen:p
Geloof mij, ik heb 1x een tegelvloer met haar ergens eruit gehaald. Ik zou het eruit halen en zij afvoeren. Nou echt ik krijg het nog steeds te horen. Dichterbij ons def einde ben ik niet geweest. Maar ik ben onderweg naar huis (schuur is beter gezegd) ik ga kijken of het lukt om vanavond hem werkende te krijgen.
 

Sebastiaan200

Actieve deelnemer
28 apr 2020
169
14
Dat kan toch wel.
Mocht je nog steeds in de schuur zijn, leg hem op tafel met de tanden naar beneden.
Pak het zaagblad dat dicht bij je ligt, en tordeer het zodat de tanden naar boven wijzen.
Ga dan het rondje langs om dat bij de rest van het lint ook zo te draaien.
Ik schrijf dit op deze manier op het inzichtelijk te maken. Zelf zou ik het in de lucht hangend doen, en heel voorzichtig ivm de scherpe tanden en het feit dat die zaag terug wil veren zolang je niet klaar bent.
Ik begrijp wat u bedoeld en het filmpje bekeken. Moet lukken…
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.