Lintzaag metabo BS 0633 - is dat wat ?

wupsie

Post veel
9 sep 2011
794
2
Groningen
Gaaf man!!
Heb ook mail verkeer met de man gehad, en de man maakte op mij een uiterst sympathieke indruk :)
Mooi dat je extra goodies hebt kunnen scoren, BAM.
En nu naar www.tuffaws.com om een stel fatsoenlijke zaaglinten te scoren.
Oja: gefeliciteerd met je nieuwe mancave schatten :)
 

Oceans'11

Post veel
22 mrt 2013
967
0
NL, Drachten
www.oceans11.nl
Kep me waguh volgelaajuh....
Stong ook nog een net draaibankie 1200mm voor vijf tientjjes, die kon ik niet laten staan
3 mooie lichtbakken voor boven de werkbanken, helemaal blij voorr net iets over de 200

Beter !!! Ben benieuwd naar de foto's van de definitieve opstelling. Weet je wel heel zeker dat je 'm gaat inbouwen ???

PS: geweldige quote in je onderschrift !!!
Met een hamer... past alles...
:D :D
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Inbouwen is relatief.
Het wordt zo gemaakt dat ik de zaag plaats als ik hem nodig heb.
Zal eens kijken of ik een tekening kan maken van hoe ik het voor ogen heb
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Dit is even heel simpel het idee geschetst
één deel is uitneembaar (is zeg maar in de tekening uitgenomen) daar kan dat de lintzaag geplaatst worden
Die moet op de exact goede hoogste staan zodat het werkvlak van de lintzaag gelijk staat aan de tafel
op die manier onstaat er een groot werkvlak.
Bij de lintzaag zitten geen geleiders maar die kan ik dan op de werkbank maken/plaatsen

zaag.jpg

Gaaf man!!
Heb ook mail verkeer met de man gehad, en de man maakte op mij een uiterst sympathieke indruk :)

Zeker een sympathieke man, hij had nog veeeeeel meer staan.
Er stond nog een Schellach, 2 Dewalt en een (mij) onbekend merk lintzaag, en dan nog veel meeeeeeer gereedschap

Hij vertelde dat hij het opkoopt, schoonmaakt en dan weer verkoopt.
De prijzen zijn redelijk, de machines zien er schoon uit, dus goed geregeld


De lintzaag stond op een tafeldinges, die ga ik niet gebruiken (wel een stevig ding)
Mocht ik van vrouwlief weg mogen morgen wip ik wel even aan in zwolle, als er liefhebbers zijn dan gooi ik hem wel in de auto
 
Laatst bewerkt:

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Dit is waar de lintzaag op stond.

70 hoog en 45x45 oppervlak

20130901_111104.jpg

Hij staat achter in de auto, dus als er liefhebbers zijn dan is hij zwolle te verkrijgen (zoek maar een grote/kale kerel met een oranje vest)

Tja en dan waar het allemaal om ging...
20130901_111736.jpg

20130901_111744.jpg

20130901_111832.jpg

En dan kan je dit natuurlijk ook niet laten staan :)

20130901_111759.jpg

20130901_111822.jpg
 
Laatst bewerkt:

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
de werkbank krijgt vorm dus de lintzaag moet ook eerdaags een plekje krijgen
Vandaag heb ik zaagbladen besteld

1 x 3/8" - SuperTuff Premium 1778mm - 2050mm = £9.15
Blade Length 73” / 1854mm
Bandsaw Model No. (optional) Inca
TPI 6
1 x 5/8" - SuperTuff Premium 1800mm - 2280mm = £13.00
Blade Length 73” / 1854mm
Bandsaw Model No. (optional) Inca
TPI 3/4 Vari-Tooth

Donderdag heb ik afgesproken met O'peatey, die gaat het machientje onder handen nemen zodat het weer als een zwitsers uurwerk loopt ;-)
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Vandaag bij O'peatey geweest en hartelijk ontvangen.
Even rondgeneusd op zijn werkplek, enthiousiast liet hij zien wat een fijne machine de Inca lintzaag is...

Ik kijk er naar uit om die van mij in gebruik te nemen
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Afgelopen donderdag heb ik de lintzaag naar O'peatey gebracht voor een service beurt.
Na een hartelijk ontvangst en wat geboom over hout keerde ik weer huiswaarts (met lege handen)
Pieter heeft niet stil gezeten want hij liet mij gisteren al weten de lintzaag klaar te hebben

Van alles is los geweest, schoongemaakt, gesmeerd, nagekeken en waar nodig lagers vervangen
Nou ik kan je vertellen, hij loopt weer als een zwitsers uurwerk (daar kan ik vele meters mee gaan maken) en dat alles voor een hele schappelijke prijs.

Pieter, top en nogmaals bedankt
 

Mga1600

Actieve deelnemer
20 jun 2015
129
0
NHN
Zeker niet kopen is mijn advies. Ik heb er op een vorige werkplek zo eentje hebben staan en het was een zeer slechte machine. Ondanks veel proberen en bijstellen was hij gewoon niet te regelen.

Ik kom even terug op dit oude draadje: gisteren heb ik "voor echt heel erg weinig" een Metabo Bs0633 met origineel onderstel met wielen gekocht bij een machinehandelaar die hem had ingeruild op een grotere machine. De machine die ik kocht draaide wel, maar daar was alles mee gezegd..... Er was niet mee te zagen. Maar een dag en wat zweetdruppels later loopt en zaagt hij als een tierelier.

Er was met de machine geknoeid, alle denkbare afstellingen waren verkeerd en bleken ook niet zonder meer te corrigeren. Aan de hand van de op het internet gevonden tekeningen en gebruiksaanwijzing heb ik vastgesteld dat het ding door iemand zonder enig gevoel voor techniek uit elkaar en weer verkeerd in elkaar was gezet. Er ontbraken wat bevestigingsmiddelen en de spaninrichting was losgeschoten. De houder voor de geleideblokjes zat los e.d. Ik heb alles uit elkaar gehaald, schoongemaakt en met wat nieuwe bevestigingsmiddelen 'uit mijn voorraadje' weer volgens het boekje in elkaar gezet.
Tot nu toe zonder en centje extra uit te geven heb ik nu een machientje dat geschikt is voor mijn (waarschijnlijk tamelijk sporadisch) gebruik. Nu ik weet dat het goed gaat kan ik wel investeren in een nieuw zaagblad want deze is niet meer optimaal.

Verstand van lintzagen heb ik niet, maar volgens mij is de bewering dat 'dit type niets is' onjuist. Hij zaagt echt mooi recht.......en trouwens op een Duits forum werd deze machine juist erg geprezen.
 

Bijlagen

  • image.jpg
    image.jpg
    25,7 KB · Weergaven: 245

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.