Lintzaag Lescha BSL 250

ndk

Actieve deelnemer
6 feb 2022
158
28
Schiedam
Hallo,
Ben nieuw op dit forum en vroeg me af of iemand ervaring heeft met het merk Lescha BSL 250 lintzaag. Ben op zoek naar een lintzaag en zag deze op het net te koop staan..
Dank alvast.

Superkees

Post veel
17 aug 2017
2.165
442
Welkom.

Hornbach product: LESCHA Lintzaag BSL 250 WS, 420 Watt kopen bij HORNBACH

Eén negatieve review van iemand die waarschijnlijk niet snapt dat vrijwel elke lintzaag last heeft van drift en dat je langsgeleider daar op moet aanpassen.

Maar er vanuit gaande dat het die ene op MP is, voor 40 euro minder en geen garantie, is het niet heel erg een koopje. Kun je hem meenemen voor die 175-, dan doen. Vind je het niets, dan verkoop je hem weer voor weinig minder door.

ndk

Actieve deelnemer
6 feb 2022
158
28
Schiedam
Hallo,
Ben nieuw op dit forum en vroeg me af of iemand ervaring heeft met het merk Lescha BSL 250 lintzaag. Ben op zoek naar een lintzaag en zag deze op het net te koop staan..
Dank alvast.

Hallo,
Dank alvast.
Welkom.

Eén negatieve review van iemand die waarschijnlijk niet snapt dat vrijwel elke lintzaag last heeft van drift en dat je langsgeleider daar op moet aanpassen.

Maar er vanuit gaande dat het die ene op MP is, voor 40 euro minder en geen garantie, is het niet heel erg een koopje. Kun je hem meenemen voor die 175-, dan doen. Vind je het niets, dan verkoop je hem weer voor weinig minder door.

Dank voor je bericht.

JochemK

Actieve deelnemer
15 okt 2016
679
327
Het Groene Hart
Welkom.

Er staan een paar negatieve reviews, meer dan 1 in ieder geval.
Er staat van 1 iemand de tip om een Record Power te kopen in plaats van dit ding.

Doe er je voordeel mee ;-)

Superkees

Post veel
17 aug 2017
2.165
442
Er zijn er inderdaad enkele meer. Maar deze zou inderdaad wel een goed alternatief zijn:

Maar de grap is dat zowel Baptist als Record Power adviseren het lint te vervangen. En dat zal ook weer voor die LESCHA gelden. Een beter lint zaagt veel heel veel beter, waarschijnlijk.

Efvee

Post veel
9 jun 2021
899
369
RegioRotterdam
Ik had in eerste instantie zo'n Leischa zaag bij Hornbach meegenomen. Ik ben niet aan zagen toegekomen. Ik heb hem in elkaar gezet, gekeken, uit elkaar gehaald en teruggebracht. De gietaluminium tafel was kennelijk niet bedoeld voor het frame maar pasgemaakt door een stel verstevigingsribben weg te slijpen. De baan voor de geleider was kennelijk te breed gegoten want de frees had de kanten niet of nauwelijks geraakt. Het verstekgeleidertje rammelde 2 mm. De maatverdeling van de langsgeleider was scheef en ver uit de maat geplakt.
Zelfs met deze (na uitpakken) duidelijk zichtbare gebreken kostte het me een half uur praten bij de balie van Hornbach om mijn geld terug te krijgen. Als ik had geprobeerd ermee te zagen dan zou dat nog veel moeilijker zijn geweest.
Advies in twee woorden: niet doen!

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: JochemK, mink en Marijn

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.