Ziet er zo op de foto netjes uit maar voor 325 euro moet hij ook technisch in orde zijn. Paar aandachtspuntjes:
1. Is de machine compleet? De langsgeleider en het profiel aan de tafelrand waarin de geleider loopt lijken te ontbreken. Mogelijk wel aanwezig, dus even naar informeren.
2. Kijk vooral goed naar de zaaggeleiders, zowel boven als onder de tafel. Boven loopt het lint tussen 2 lagertjes, met een groter lager als ruggensteun. Onder zit ook een ruglagertje en hoort het lint tussen twee geleideblokjes te lopen.
Helaas zijn beide zaaggeleiders van een verouderingsgevoelige legering gemaakt. Het spuitgietwerk (ZAMAC o.i.d.) vervormt en breekt op den duur. Als de geleiders niet meer haaks zijn, reparaties zichtbaar zijn of haarscheuren zijn ze tegen het eind van hun levensduur...
Ik heb enkele dagen geleden voor mijn BAS 315 nieuwe zaaggeleiders besteld, nog niet binnen. Wordt nog even uitzoeken hoe ik ze moet bevestigen want ik heb gekozen voor de geleiders van de BAS 318. Die zullen vast niet 1:1 passen

.
Ik voeg de handleiding in pdf toe. Lees hem even door voordat je gaat kijken, dan weet je alvast een beetje hoe hij zou moeten werken.