Lijst/architraaf jaren 20 namaken. Frezen?

Schuur

Nieuw lid
20 dec 2021
12
5
Amersfoort
Goedenavond,

Allereerst zou ik mij graag even voorstellen, aangezien dit mijn eerste post is. Mijn naam is Marijn, en ik houd mij bezig met het maken van interieurwerk en (festival)decor. Ik werk als ZZP'er en houd mijn werk graag gevarieerd, zo werk ik de ene week met een bedrijf mee en ben ik de andere met een eigen klus bezig. Hobby en werk lopen vaak een beetje door elkaar heen ;)

Dan gelijk een vraag;

Ik wil graag dit soort lijst/architraaf reproduceren. Te koop vind ik 'm tot nu toe nergens, en zelf maken lijkt mij een leuke uitdaging. Maar mocht iemand weten waar je zulke stukken kan kopen hoor ik het graag..
De lip hoeft er niet per se op, een geheel vlakke onderkant mag ook. Ik zat er aan te denken om wat te experimenteren met de freestafel en wat afschuinfrezen, maar alle tips/ervaringen zijn welkom!

P.S.; tips voor 12mm of 1/2 inch frezen zijn gewenst! Ik kijk nu naar RGN tools, die hebben een groot aanbod aan CMT, maar ik heb nog geen ervaring met deze partij. Mijn lokale gereedschapshandel verkoopt Stehle, maar die lijken geen 12mm te hebben.
 

Bijlagen

  • architraaf2.jpeg
    architraaf2.jpeg
    63,7 KB · Weergaven: 140
  • architraaf.jpeg
    architraaf.jpeg
    50,7 KB · Weergaven: 119

ZotVanHout

Oud hout
8 jan 2016
7.167
1.966
Klein-Brabant, Vlaanderen
In een freestafel, vergeten te vermelden.
dat had ik er bij gedacht, maar niet ingetikt
de makkelijkste manier om dit te maken is met een freestafel
daar is de doorvoer van het hout het meest stabiel
bekijk hoe dit profiel samengesteld is
de lip lijkt mij er tegen gezet te zijn
de bovenkant lijkt mij er op geplakt te zijn
dan blijven enkel nog de 2 schuine zijden over
ze zijn in een andere hoek
ff grasduinen in de frezen van cmt
ik verwacht dat je toch op schachten van 12 mm uit zal komen
de lange schuine kan je in principe met een hulpstuk ook zagen

1640733287654.png
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk