Lijmen van overdek treden

evs

Actieve deelnemer
28 nov 2013
580
5
Regio Haaglanden
Ik wil binnenkort mijn trap bekleden met eiken overdek treden. Omdat mijn houtentrap nog vlak is, wil in mijn trap opsturen en de overdek treden lijmen met witte houtlijm.
Is dit een goed idee? Of is het toch beter om een vullende lijm te gebruiken?
 

Roeland

Post veel
22 feb 2009
1.713
817
Akkrum
www.meubelmakerijbrekelmans.nl
Ik wil binnenkort mijn trap bekleden met eiken overdek treden. Omdat mijn houtentrap nog vlak is, wil in mijn trap opsturen en de overdek treden lijmen met witte houtlijm.
Is dit een goed idee? Of is het toch beter om een vullende lijm te gebruiken?
Ik zou een polymeer lijm gebruiken deze hoef je nauwelijks te klemmen.
witte houtlijm kan ook maar dan wel klemmen.
Groetnis, Roeland
 

lesley

Actieve deelnemer
29 feb 2016
98
6
Honselersdijk
Witte houtlijm kan, dan moet je zoals Roeland zegt wel klemmen of in combinatie met een contactlijm gebruiken. Dit wordt nog wel eens gedaan met wand bekleding, contactlijm als “klem” en witte houtlijm voor de stevigheid.
 

jelmer

Oud hout
10 jan 2009
2.622
1.142
Fryslân
Ik zou ook een polymeerkit gebruiken. In een aantal sterepen aanbrengen. De hele trede insmeren is niet nodig. Voordeel is, dat het meteen aanhecht, en klemmen niet nodig is. Wat bij een dichte trap toch al moeilijk/lastig is.
En nog een voordeel is, is dat je treden naderhand niet gaan kraken.
 

Tympy

Actieve deelnemer
16 mei 2017
384
113
Midden Nederland
Ik heb het toevallig ook een paar weken terug gedaan, met traprenovatie lijm van Frencken. Ging prima en klemmen is niet nodig. Houdt er wel rekening dat je met een koker 2 a 3 treden doet. Daar komen de stootborden nog bij eventueel
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.