Lijmen LLDPE

Athanor

Moderator
6 dec 2015
2.784
933
Leeuwarden
Heb ik laatst ook om gezocht, kon niet echt wat vinden, misschien dat er een speciale kunststoflijm voor is. Volgens mij is een hoogwaardige dubbelzijdig tape het meest geschikt.

Fons
 

Infinity

Actieve deelnemer
26 sep 2019
224
28
Twente
PE is eigenlijk niet te lijmen.
Je zou wat kunnen proberen met een polymeer kit of epoxy.
Weet dat er wel speciale 2k lijmen zijn, maar dat is wel erg duur.
 

Athanor

Moderator
6 dec 2015
2.784
933
Leeuwarden
Hoi Fons, wordt een beetje lastig om zo een slang in een mof te lijmen denk ik.
Haha, ik wist niet dat je dat voor ogen had. Ik heb gewerkt met landbouwplastic dat ik zo vochtdicht mogelijk op een houten regel wilde lijmen. Na wat testjes bleek Tixophalta kit het meeste kleefvermogen te hebben, in combinatie met een latje en wat schroeven was dat voor mij voldoende. Test met polymeerkit was geen succes.

Voor leidingen c.q. slangen heeft Wildkamp speciale knelkoppelingen, eventueel ook met verlopen naar koper e.d.

Fons
 

handig18

Oud hout
17 feb 2013
2.922
847
Oss
Wel, het is voor mijn zoon z’n zwembad en heb nu gezegd dat hij alles maar met pvc moet maken.
Geeft naar mijn mening wat minder problemen.:p
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.686
2.567
Gaanderen
Ter info: wij verkochten producten van Turbo kleefstoffen. Industrieele superlijm. Hiervoor zijn primers waarmee je pp pe siliconen en teflon kunt verlijmen. Zelf nooit geprobeerd maar geen klanten terug gekomen.
 
  • Leuk
Waarderingen: handig18

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.