Lijm kantenband verwijderen

Winner950

Actieve deelnemer
21 jan 2015
39
3
Capelle a.d. IJssel
Ik ben een kast aan het opknappen waarvan het ABS kantenband lelijk is geworden.
De kast is van spaanplaat met een kunstof laag erop.

Ik heb 2mm eiken strips die ik erop wil plakken.
Het oude kantenband heb ik verwijderd, maar hoe krijg ik de lijmresten eraf?
Het zou een hotmelt lijm moeten zijn en het wordt wel zacht met de fohn erop.
Met benzine, alcohol ,thinner lost het niet op.
Is er een oplosmiddels voor deze lijm?

Voor de nieuwe strips wil ik contactlijm gebrujiken.
Kan contactlijm over de oude lijmresten?

Schoonzagen van de panelen en dan dikkere strips is geen optie ivm aanwezige gaten voor beslag.

Invator

Actieve deelnemer
13 mei 2024
99
129
Boortmeerbeek
www.youtube.com
je zou kunnen opteren om er een zeer dun randje af te frezen (zoals bij de professionele kantenlijmers), en dit terug op te vangen met de eiken strips.

Edit: sorry, lees je laatste zin nu pas - zeker dat dit een probleem gaat vormen? Misschien kan een foto duidelijkheid brengen inderdaad

Laatst bewerkt:

Winner950

Actieve deelnemer
21 jan 2015
39
3
Capelle a.d. IJssel
je zou kunnen opteren om er een zeer dun randje af te frezen (zoals bij de professionele kantenlijmers), en dit terug op te vangen met de eiken strips.

Edit: sorry, lees je laatste zin nu pas - zeker dat dit een probleem gaat vormen? Misschien kan een foto duidelijkheid brengen inderdaad
Als frezen/zagen de oplossing , dan is dat het.
Ik heb geen oplosmiddel voor EVA/PUR lijm gevonden.
Ik was was te stellig dat dikkere strips geen optie is.
De ladegeleiders liggen gelijk met de rand, die moet ik dan loshalen om te kunnen zagen, het zijn 16 laatjes. Doe ik liever niet , maar het kan wel.

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.