Lieve Kity

Guus2

Actieve deelnemer
23 apr 2021
75
26
Velp
Lieve Kity,

Het zijn roerige tijden voor je geweest. Afgelopen maand ben je wederom van partner gewisseld. Blijkbaar leent je karakter zich niet zo goed voor de relaties van lange duur, en word je regelmatig voor een flitsend, jonger model ingewisseld. Dat doet wel iets met je voorkomen, en eerlijkheid gebied te zeggen; dat was ook wel te zien. Aangezien ik je vorige partner in crime heb beloofd goed voor je te zorgen, leek het me in eerste instantie verstandig om eens wat aan je onderstel te doen.

De volgende stap is het verbeteren van de geleider. Ik heb een stuk M16 6kant staal gekocht en naar zo'n Romtools geleider gekeken. Uit de beschrijving op de site staat dat je deze bevestigt met een M10/M12 (afhankelijk van de maat). Als ik echter een M12 gat tap in een M16 stuk staal blijft er wel heel weinig vlees over. Heeft iemand ervaring met de Romtools geleiders of advies voor de montage?

Ik hoor het graag!

Guus
 

Bijlagen

  • IMG_1666.JPG
    IMG_1666.JPG
    133,9 KB · Weergaven: 102
  • IMG_1667.JPG
    IMG_1667.JPG
    139,5 KB · Weergaven: 91
  • IMG_1670.JPG
    IMG_1670.JPG
    112,6 KB · Weergaven: 102
  • IMG_1678.JPG
    IMG_1678.JPG
    95,5 KB · Weergaven: 101
  • Leuk
Waarderingen: mink

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.109
2.615
In die romtools geleider zit zo te zien een gat waar je een stuk gladde as met een paar stelboutjes in kan vast zetten. Plaats eens een foto van het gedeelte waar je dat op moet bevestigen. Is dat een stuk 16mm zeskant? Kom je er mee weg als het stuk rond in het hart van dat zeskant komt? Of moet het verspringen?
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.109
2.615
Wat ik zo zie is het het simpelste om dat stukje rond, gewoon aan het zeskant te lassen.
 

elzenmaa

Actieve deelnemer
23 nov 2014
548
130
In een zeskant staal 16 mm kun je een M10 draad tappen. Gewone moer is 17 mm.
Weet niet hoeveel lengte je nodig hebt maar zou je ook een verlengmoer kunnen gebruiken: bespaart je een hoop werk.
 

elzenmaa

Actieve deelnemer
23 nov 2014
548
130
Denk dat ik nu pas begrijp wat je wilt doen, volgens mij komt je draadgat op de zijkant Van het zeskantstaal.
M10 kan altijd, M12 kan volgens mij ook nog wel.
Gekeken bij Romtools, die met gat 10 mm zou volgens mij groot genoeg moeten zijn.
Zou je toch naar een grotere willen, in een gat van 12 mm kun je een stukje buis 12 x 10 mm steken zodat je toch naar M10 kunt.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.