Levensenergie van Catalpa

Athanor

Moderator
6 dec 2015
2.798
954
Leeuwarden
Aan het eind van de winter kreeg ik van onze hovenier een zestal stamdelen van een grote Catalpa. Een paar delen zijn al in gebruik, een deel wil ik nog verzagen. Tot mijn verwondering kwamen er een tijd geleden knoppen in en ik dacht dat die snel zouden verdrogen, maar inmiddels zijn die al behoorlijk uitgegroeid. En dat in deze droge tijd, wij hebben in een maand tijd slechts 7mm regen gehad. Zo zie je maar weer dat er ongekende groeikracht in de natuur schuilt!

Fons

IMG_0488.jpeg
 

jelmer

Oud hout
10 jan 2009
2.624
1.143
Fryslân
Het blijft leuk om te zien. Slapende knoppen heten die knoppen. Die zie je normaal niet, maar komen pas tot leven, als de boom bijvoorbeeld diep word afgezaagd of omwaait.
Wilgen hebben dat nog sterker. Ze putten het laatste beetje overleving uit het vocht wat nog in de stam is.
 
  • Leuk
Waarderingen: Athanor

Scheppie

Post veel
10 dec 2009
2.265
313
Heelsum
Mooi Fons! Wij passen niet zo goed op de wereld om ons heen, maar dit geeft me hoop en ook het besef dat we het op termijn altijd gaan verliezen van deze stille oerkracht.

jaap
IK lees verliezen in deze zin als dat de natuur ons als mensheid altijd op enig moment tot de orde zal roepen en de rest van de levende wezens en de natuur tegen ons mensheid zal beschermen :)
 
  • Leuk
Waarderingen: Athanor

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.