Levensduur led lampen

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.672
2.558
Gaanderen
Tot nu ging het redelijk probleemloos met de "oude" dimmers en een mix van halogeen en LED, maar nu ik de eerste twee groepen heb vervangen door alleen LED gaat het mis. Te weinig dimmen en flikkeren bij het dimmen.
Ik heb nu gekozen voor twee EBROM inbouw UNIVERSAL LED dimmers, kost een beetje, maar dan heb je ook wat:)
Als die goed bevallen, dan vervang ik de andere drie dimmers beneden ook.
Bedenk wel dat veel oude dimmers een minimaal wattage van 40 of 60 watt nodig hebben om goed te werken.
 

rommelaar

Actieve deelnemer
15 okt 2020
63
20
Leiden, Nederland
Doosje gloeilampen online gekocht verschillende sterktes, grotes. Verwarm ik het huis ook een beetje met mijn groene stroom ipv cv gas in deze gure dagen. Steentje bijgedragen aan het milieu. In de zomer draai ik er wel weer LEDs in..
 

mk23

Post veel
12 okt 2016
1.403
296
omgeving Rotterdam
De eerste 10 (OSRAM) heb ik intussen geplaatst en hoewel dezelfde 3000K als de oude halogeen heeft de directievoerder toch besloten dat ze te wit zijn.
De andere 20 worden dus vervangen door 2700K (PHILIPS) en ik zal gelijk twee 12 jaar oude dimmers vervangen, omdat de lampen gaan flikkeren als ze iets worden gedimd.
Vanavond nog maar 3 nieuwe dimmers besteld, Made in Germany en met 5 jaar garantie.
En opdracht gekregen om de eerst 10 stuk 3000K lampen toch maar te vervangen door 2700K.
Dus die morgen ook nog bestellen.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.