Leunspaan

henkverhaar

Oud hout
20 jan 2011
5.563
1.375
Nijswiller
www.buroverhaar.nl
Metaalvariant epoxies zijn niet nodig om metaal te verlijmen, die zijn voor speciale toepassingen (zoals geleidbaarheid), Metalen lijm je prima met een goeie industrie-epoxy. Ik zou UHU Endfest PLUS 300 proberen, en dan bij hoge temperatuur uitharden (NIET: UHU Endfest 90 min, de huidige consumentenversie).

• Leuk
Waarderingen: wijk0983

wijk0983

Oud hout
22 sep 2013
2.561
622
Etten-Leur
Metaalvariant epoxies zijn niet nodig om metaal te verlijmen, die zijn voor speciale toepassingen (zoals geleidbaarheid), Metalen lijm je prima met een goeie industrie-epoxy. Ik zou UHU Endfest PLUS 300 proberen, en dan bij hoge temperatuur uitharden (NIET: UHU Endfest 90 min, de huidige consumentenversie).
Interessante aanvulling.. over metaalepoxides wist ik het niet zeker, wel dat het bij de leunspaan van toxiq niet gebruikt lijkt te zijn.

John1969

Post veel
10 jul 2023
1.773
1.123
‘s-Hertogenbosch
Dankjewel Hans ( is het volgens mij, en mag ik überhaupt wel Hans zeggen), had zelf ook al in z’n profiel gekeken….. maar je weet maar nooit. Ronald heeft alleen duims en 30 mm , klopt nu heb ik een sorby as van 16 mm met daarop een ronde leunspaan, gaat ook wel maar het voelt niet lekker. Zal wel wennen zijn. Misschien zelf iets in mekaar bakken .

wijk0983

Oud hout
22 sep 2013
2.561
622
Etten-Leur
Dankjewel Hans ( is het volgens mij, en mag ik überhaupt wel Hans zeggen), had zelf ook al in z’n profiel gekeken….. maar je weet maar nooit. Ronald heeft alleen duims en 30 mm , klopt nu heb ik een sorby as van 16 mm met daarop een ronde leunspaan, gaat ook wel maar het voelt niet lekker. Zal wel wennen zijn. Misschien zelf iets in mekaar bakken .
Natuurlijk.. Hans voor vriendelijke bejegening.. ik heb de Sorby en gebruik die voor kleine doosjes e.d. de zware leunspanen van @Toxiq zijn fijn omdat je de wijsvinger gebruiken kunt net onder de ronde staf als langsgeleider zeg maar. Ik zag dat @spinningwheels voor het laatst actief was in 2022, dus dat help niet. Mss weet @jaap meer te zeggen waar de heren zich ophouden.,

• Leuk
Waarderingen: John1969

O Peatey

Moderator
29 mrt 2010
2.335
179
Enkhuizen
Het was een co-productie van Toxiq en Spinningwheels. Beiden zijn al een aantal jaren niet meer op het forum aanwezig.

Hieronder een paar foto's van het reparatieproces met de UHU Plus 300.
Na verlijmen en fixeren met machineklem en losse klemmen afbakken bij 130oC en het eindresultaat naasr zijn grote broer.20260705_115815.jpg20260705_134625.jpg20260705_140408.jpg

• Leuk
Waarderingen: John1969

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.