Leuke tafel uit een boomstam van 133 jaar oud

Jan van den Broek

Post veel
28 nov 2017
1.968
1.274
72
Veldhoven
Ik vond dit filmpje wel leuk, alleen vraag ik me af of er ook AI in het spel is geweest.
want er worden met een handcirkelzaag veel te dikke stukken gezaagd en er wordt metaal gefreesd met een bovenfrees.
Maar toch deel ik hem even..

hdv

Post veel
24 nov 2019
1.568
889
Noord-Veluwe / Skåne
Even een eerste reactie zonder het filmpje bekeken te hebben: zachte non-ferrometalen kun je inderdaad frezen met een goede frees en een geschikt freesbitje. Maar bijvoorbeeld aluminium heeft de neiging tot "plakken", dus het vergt enige vaardigheid en, zoals ik al schreef, het juiste bitje voor dit type werk en materiaal. Een goede geleiding is ook een must. Dit wil je niet uit de hand doen. Zorg dat je frees nergens naartoe kan, buiten het gewenste spoor. Om je een illustratie te geven: ik heb tijdens mijn studietijd iemand in de werkplaats van de universiteit een groef in een gietijzeren tafel van een oude tafelzaag zien frezen met een gewone frees. Dat ging weliswaar voorzichtig en dus langzaam, maar het ging goed.

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.