Lengteaanslag voor afkortzaag

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.096
2.605
Weet iemand een betaalbaar aanslagsysteem voor een afkortzaag. Liefst 3 meter. Mijn zoektocht leverde niet echt iets naar mijn zin op. Een plan voor zelfbouw is ook welkom.
 

jpandriesse

Oud hout
17 nov 2009
3.113
365
Het land van Maas en Waal
Wees een creatief Chevy.
Met een eind rail, een stopblok/lengteaanslag en wat meetlint moet je toch al een heel eind kunnen komen ;)



En anders zijn er wel talloze voorbeelden te vinden via o.a youtube ;)
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.096
2.605
Mijn voorkeur gaat uit naar iets degelijks. Dus geen dingen met hout. Kreg heeft wel iets met een aluminium gootje wat dan weer geen 3 meter is, met een simpel aanslagprofieltje, maar dat kost meer dan mijn metaalafkortzaag met 6 meter rollenbaan. Ik zoek een profiel, dat ik niet eerst zelf van een gefreesde sponning voor een meetlint hoef te voorzien. Een samenstelsel van een aantal profielen is ook goed. Mijn voorkeur gaat uit naar staal, omdat dat vaak het goedkoopste is.
 

mk23

Post veel
12 okt 2016
1.403
296
omgeving Rotterdam
En iets maken met "maker beam" Beam 200mm (8 stuks)
Die zijn te koppelen als je ze niet in 3m lengte kunt krijgen. Je zult alleen wat zaagdiepte verliezen en misschien de geleider van de zaag wat moeten aanpassen / gaatje boren voor schroef.
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.689
2.567
Gaanderen
Hier wat linkjes van kreg alu profielen op een lat cm verdeling erop en aanslag.
en moet het echt budget Kreg Mini Trak - 48" (2') - Saw Attachments - Cutting Solutions
Waarschijnlijk heeft baptist het wel ander evven zoeken op het www
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.096
2.605
Wat ik tot nu toe heb kunnen vinden is een stalen plaklint van 3 meter en als geleider een blanke strip 40 x 10. . Het plaklint gaat direct op de rollenbaan en de strip kan ik daar met afstandsbusjes tegen aan schroeven. De aanslag zelf en de geleider die over de strip loopt, kan ik maken met spul uit mijn ijzer bak. Zo ben ik voor een euro of 50 klaar.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.