LEGO kastjes afwerken & onzichtbaar ophangen

TransFelix

Actieve deelnemer
27 feb 2023
29
4
Drente
Dat ophangen is trouwens eenvoudig, je plakt onderkant waterpas schildersplakband, je houdt de waterpas bij je objecten en zet streepjes op de waterpas waar de gaten moeten komen. Dan waterpas tegen de muur en de boorgaten aftekenen. Afhankelijk ondergrond eerst nog even met een priem een centerpunt maken et voila. Alle gaatjes op dezelfde hoogte. Onze kinderen hangen al jaren alles zelf op in hun kamer op deze manier.
 
  • Leuk
Waarderingen: DitchDeurne en mink

thomasz

Post veel
11 apr 2015
1.986
813
Omgeving Leiden
Nou...tot aan "volia. alle gaatjes op dezelfde hoogte" doe ik hetzelfde. Maar in een betonmuur of kalkzandsteen loopt de boor altijd wel wat weg: " alle gaatjes op een andere hoogte" :)
 

TransFelix

Actieve deelnemer
27 feb 2023
29
4
Drente
Ik gebruik een boor met 4 snijvlakken en ik heb een beitel functie. Dan tikt de boor eerst een putje voordat je gaat boren. Ander optie is met een oude boor of centerpunt oid een putje maken, gewoon op juiste punt zetten en paar tikken met een hamer geven Bij zachte ondergrond als kalkzandsteen kun je boor ook eerst achteruit laten draaien, dan graaft de punt een gaatje. Overigens gebruik ik voor zachtmateriaal een boor die 0.5 kleiner is. Bijvoorbeeld een 5,5 ipv 6
 
  • Leuk
Waarderingen: DitchDeurne

Trip

Actieve deelnemer
2 sep 2020
274
152
Leiden
Die 4 snijvlakken boren gebruik ik sinds een jaartje ofzo ook. Echt een dikke verbetering tov de "normale" beton boren. Ik heb ze meteen van Hilti gekocht en kan ze aanraden.
 
  • Leuk
Waarderingen: TransFelix

DitchDeurne

Actieve deelnemer
15 okt 2015
395
114
Zuidoost Brabant
Dat ziet er goed uit. Leuk en mooi in de lak.
Zijn het nog de originele afmetingen :) ? En hoe heb je ze uiteindelijk opgehangen? Het lijkt me met die sleutelgathangers niet eenvoudig om de kastjes én recht én op één lijn te krijgen, maar zo te zien heb jij dat voor elkaar gekregen.
Tnx! Ja, de afmetingen zijn gebleven. Ik heb het hout gewoon een maand of 3 laten liggen en toen was het wel prima :giggle: Dus toen verder gegaan. Heb ze 2x gegrond en 3x afgelakt.

Ik heb de sleutelgathangers gebruikt maar dit was bijna niet te doen met frezen (plank 18 mm en hangers ca. 16 mm breed), dus wel een beetje uitgebroken bij 2 van de 4.

Ophangen was een gedoe maar ik heb zo'n Lidl liniaal met waterpas en dan lukt het wel. Met die sleutelgathangers kun je later nog wel iets stellen (naar boven) maar blijft opletten.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.