Laser graveermachine ervaringen gevraagd.

houtdraaierke65

Actieve deelnemer
8 apr 2018
593
138
58
Linter
Verder werkt het wel redelijk goed.
Heb nu een week verlof , dus ga nu ook eens proberen om te lasercutten.
Heb de 30W laser en gebruik die met instellingen min 10% max 50%
 

Frank S.

Nieuw lid
23 sep 2023
2
0
Oisterwijk
Ik heb een Neje master 2 plus (uit mijn hoofd), qua gebruiksgemak moet je geduld hebben, een Windows pc en Lightburn gebruiken. Dan kan je er echt iets heel leuks mee doen.

Ik vond het een vrij stijle leercurve en ik ben best goed met computers. Maar de laser kreeg ik niet goed aan de praat op een Mac bijvoorbeeld. Lightburn is trouwens gebruiksvriendelijke software, als test kan je de demo periode gebruiken om er zelf eens doorheen te klikken.
 

Frank S.

Nieuw lid
23 sep 2023
2
0
Oisterwijk
Hoe heb je het met je Mac opgelost? Ik heb een Vevor 4040 gekocht. Wij hebben alleen Apple in huis. Weet iemand hier de software voor te vinden?
 

henkverhaar

Oud hout
20 jan 2011
4.842
896
Nijswiller
www.buroverhaar.nl
Ik heb een Neje master 2 plus (uit mijn hoofd), qua gebruiksgemak moet je geduld hebben, een Windows pc en Lightburn gebruiken. Dan kan je er echt iets heel leuks mee doen.

Ik vond het een vrij stijle leercurve en ik ben best goed met computers. Maar de laser kreeg ik niet goed aan de praat op een Mac bijvoorbeeld. Lightburn is trouwens gebruiksvriendelijke software, als test kan je de demo periode gebruiken om er zelf eens doorheen te klikken.
Ik gebruik lightburn zowel onder windoze als mac om bestanden voor te bereiden maar heb tot nu toe alleen maar met de windhoos machine ook werkelijk gebrand - omdat ik daarvoor destijds bij de kringloop een aparte laptop heb gescoord die alleen maar aan de lasergraveerder hangt. Vóór lightburn gebruikte ik ook T2laser. beide werken, beide hebben idd een flinke leercurve - en je blijft proefstukjes maken voordat je een brandopdracht definitief uitvoert. Het enige nadeel aan T2laser is dat het niet op een mac draait.
 

BertBeekmans

Actieve deelnemer
14 okt 2016
30
7
Haarsteeg
Subtiel kickje :)
Ik ben op zoek naar een heel eenvoudige laser als vervanger voor een brandstempel.

Snelheid is niet belangrijk, ik wil wat meer mogelijkheden.
Zoals een naam of een datum toevoegen.
Portable zodat ik de laser naar het werkstuk kan brengen ipv andersom.
Snijden? Zal niet veel zijn verwacht ik, misschien wat klein werk.

Ik ben uitgekomen bij Atomstack P7 via een meubelmakers forum op facebook.
Zit nog wel met die US plug, maar dat is wel op te lossen denk ik.

Maar ja, jullie onafhankelijke mening waardeer ik zeer en ik heb in de zoekfunctie niets kunnen vinden
Heeft hier iemand ervaring met deze machine?

Mijn dank alvast.
Bert
 

sstroobants

Actieve deelnemer
9 okt 2020
45
22
Delft
Zit nog wel met die US plug, maar dat is wel op te lossen denk ik.
Vond wel dit op de website, de EU warehouse versie is out of stock en de USA plug shippen ze niet:
US PLUG / USA: Shipping to USA only ( Please don't place the order from this warehouse if you're not in USA).
 

LFlab

Post veel
7 mei 2018
967
308
Rosmalen
Zelfde op de Geekbuying website:

Merkwaardig.

Overigens zijn daar wel graveerders van Laserpecker te vinden (best duur, viel me op) en zoiets:
Die laatste is 5W optisch vermogen, en dat is hetzelfde als de machine die je postte (ondanks dat de titel 40W noemt.....China...).
 

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.061
1.691
Terkaple
www.woodworking.nl
Subtiel kickje :)
Ik ben op zoek naar een heel eenvoudige laser als vervanger voor een brandstempel.

Snelheid is niet belangrijk, ik wil wat meer mogelijkheden.
Zoals een naam of een datum toevoegen.
Portable zodat ik de laser naar het werkstuk kan brengen ipv andersom.
Snijden? Zal niet veel zijn verwacht ik, misschien wat klein werk.

Ik ben uitgekomen bij Atomstack P7 via een meubelmakers forum op facebook.
Zit nog wel met die US plug, maar dat is wel op te lossen denk ik.

Maar ja, jullie onafhankelijke mening waardeer ik zeer en ik heb in de zoekfunctie niets kunnen vinden
Heeft hier iemand ervaring met deze machine?

Mijn dank alvast.
Bert
Misschien overbodig, maar dit is een laser met 40 watt opgenomen vermogen en een optisch vermogen van max 5.5 watt. In de link van Lfab staat het correct. En kijk naar wat je wilt graveren of eventueel ook snijden, alleen hout of ook andere materialen.

jaap
 

LFlab

Post veel
7 mei 2018
967
308
Rosmalen
Precies, snijden met 5W (max!) wordt wel echt een geduldklusje, denk ik, op mijn (20W optisch) lasersnijder gebruik ik het volle vermogen, en dan moet je al 2-4 passes maken om door een millimeter of 6 hout te komen.
Graveren is prima, doe ik meestal ook op een watt of 3-5, afhankelijk van de diepte die je wil.
 

mboots

Actieve deelnemer
28 jan 2022
79
38
Venlo
"Onze" Dennis van Hooked on Wood heeft laatst een nieuw filmpje geplaatst. Iets hogere prijsklasse dan de standaard 20watt lasers maar wel erg interessant vanwege de hoogte verstelling.
 

wijk0983

Post veel
22 sep 2013
2.182
354
Etten-Leur
Ik gebruik sinds mei een Neje 3 met A40640 Laserkop. Mijn ervaring is positief ik vind het leuk om uit te proberen. Met name graveerwerk op houtdrasiwerkstukken. Het snijden van hout komt later aan de orde. Met karton voor draaimallen is het al prima. De software is Lightburn op MacBook Pro.
 

Jan.

Actieve deelnemer
8 nov 2021
270
70
Oldenzaal
Prettig draadje.
Ik heb ervaring met een oud modelletje van de Two Trees, de TTS-25 toen nog als test model. Hing met tyreps aan elkaar. Had een 15W laser, optisch 2.5 volgens mij.
Had ook de GRBL software[ usb connectie] en ik gebruikte voornamelijk mijn Adobe suite om het ontwerp deel te doen. Exporteren als jpg [als ik mij niet vergis], door GRBL en de laser kon aan de gang.
Voor graveren was dat toen al voldoende vermogen.

Ik had mijn zinnen gezet op een cnc machine, maar ik heb er nu na de laatste machine vervangingen geen plaats meer voor. Dus een laser is een prima [doch beperkt] alternatief.

Als jullie nu al het werk, onderzoek en testen doen, kan ik gewoon de beste keuze straks kopen. 😅😉
 
  • Haha
Waarderingen: LFlab

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.