Laser Engraver

Rainer Bucken

Actieve deelnemer
Hoi,
ik heb een nieuwe laser engraver vanuit China:

20170219_110302.jpg

20170219_110312.jpg

20170219_110319.jpg

20170219_111110.jpg

Hier heb ik hem gekocht:
https://de.aliexpress.com/item/DIY-...cutting-machine-mini-plotter/32778855284.html (2500mW)

https://de.aliexpress.com/item/190-...ve-Goggles-Safety-Glasses-CE/32773829435.html


In Duitsland moet je nog ca. 70,- € belasting (BTW) en heffingen (douane) betalen.


Het Logo is ontworpen door Merel Cremers, een Nederlandse kunstenares (studeert in België), voor een Duitse. So makes Europe fun! :eek:

www.merelcremers.nl


Groetjes,
Rainer
 
Laatst bewerkt:
P

Pel

Guest
Mooi apparaat Rainer, de prijs valt mij enigszins nog mee, ze worden allengs goedkoper.

Groet Pel.
 

langezwap

Actieve deelnemer
14 aug 2015
80
0
Gingelom
En waarom gekozen voor dit wattage want dat gaat van 10 tot 5500? Ziet dat je straks niet tot in Australië zit te beamen he
 

Rainer Bucken

Actieve deelnemer
Prachtig Rainer.

Heel mooi logo. Moet je altijd eerst de hoogte afstellen ?. die afstand zal bepalend zijn voor de inbranding of kun je ook de sterkte regelen van de laser.

Gr Edwin



Hoi Edwin,
ik heb de laser alleen maar 3x geprobeerd, en iedere keer de hoogte afgesteld.
Maar je kun ook de sterkte, de snelheid en de brandtijd van de laser regelen.

Groetjes,
Rainer
 

willem1958

Post veel
28 jul 2015
2.092
3
wormerveer
Mooi ding man!
Ziet er goed uit.
En dat voor 350 euro zo ongeveer inc tax.
De leveringstijd kan nogal variëeren zie ik, hoe lang heb je gewacht?
 

Paulo1997

Actieve deelnemer
27 dec 2013
259
0
Pijnacker
De tax moest die aan de deur betaald worden bij het afleveren? Als je bij de bestelling een verzekering hebt afgesloten kun je de tax en Admin kosten terugvragen. Dwz een foto van het betaalbewijs insturen en een paar dagen wachten
 

Paulo1997

Actieve deelnemer
27 dec 2013
259
0
Pijnacker
Hoe het exact zit zou ik niet weten, maar bestel ook wel eens wat elektronica uit China, en bij de aankoop wordt dan geadviseerd een verzekering af te sluiten tegen een X bedrag. Waarmee je gedekt bent tegen btw en invoerkosten. Bij aflevering van het pakket door de bezorger moet er soms een x bedrag aan rechten betaald worden om het pakket daadwerkelijk te mogen ontvangen. Na dit bedrag te betalen, stuur ik het betalingsbewijs op via de website waar het product vandaan komt en 1 dag later staat het juiste bedrag weer bijgeschreven om Mn Paypal rekening
 

Rainer Bucken

Actieve deelnemer
Bram Sibma zei:
Mijn vraag is dan ook of u naast het graveren met de machine ook materiaal heeft gesneden. Ik zou het graag voor het snijden van fineer willen gebruiken, maar ben benieuwd of dat mogelijk is met de machine.

Hallo Bram,
snijden werkt langzaam (Taxus 1mm).

De grensvlak is zwart (verbrand) en de suiker in het hout karameliseerd.

IMG_20170521_172442.jpg

IMG_20170521_172644.jpg

Groetjes,
Rainer
 

Bram Sibma

Actieve deelnemer
9 mrt 2010
234
0
Bedankt voor de test. Zie ik goed dat de laser niet helemaal door het materiaal is gekomen?

Wat is het wattage van de laser? Vermoed dat ik voor mijn doel een sterkere laser nodig heb.

Bram
 

yoek

Actieve deelnemer
19 jul 2013
215
6
Oisterwijk
Ik ga dit verhaal even volgen, ben ook op zoek naar een laser. Een die kan snijden zou helemaal tof zijn!
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.