Zoals ik in een ander bericht al aangaf ben ik sinds kort de blije eigenaar van een 2de hands vlak van diktebankje van Elektra Beckum. Meteen lekker mee aan de gang gegaan en er wat feeling mee proberen te krijgen, dit ging makkelijker dan ik dacht. Wel direct wat houtglijmiddel besteld zodat het allemaal wat soepeler gaat. Ik wil er nog een simpel verrijdbaar onderstel voor maken want ik vind hem nu niet echt prettig verplaatsbaar met de hendel onderaan. En ik zal hem regelmatig moeten verplaatsen ivm de ruimte. Voor nu zuig ik af met een kleine Makita stofzuiger, gelukkig met cycloon want anders zou het wel heel rap met de zakken gaan, was even vergeten om de ton te checken en toen zat de ton en zak ineens bomvol
. Ik houd voor mezelf max 1mm per keer afnemen aan, anders lijkt ie het wel wat lastiger te hebben. Omdat ik vaak wat kleine dingen doe is het ombouwen van vlakken naar vandikken niet ideaal, anderzijds is het zo gepiept en komt het met de beperkte ruimte goed uit.
Kleine impressie van de vandiktebank

Zoals de titel aan aan gaf ben ik begonnen om een plankje voor mijn laptop te maken, voor als ik er mee op de bank zit
Eerst voor de serre joints een simpel houdertje gemaakt dat ze niet telkens omvallen

Resultaat voor en na vlakken

Eea gevlakt en van dikte gemaakt en lijmen maar, voor mij een zo'n beetje de eerste keer dat ik iets verlijm... voor velen vast dagelijkse kost

Daarna de kantjes afgerond met de freestafel, werkte erg makkelijk

2 lagen olie erop

En klaar

Ben zelf tevreden met het resultaat en smaakt naar meer, vind het ook leuk om te doen.
Wel een paar vragen aan jullie:
Hoeveel nemen jullie maximaal af bij het van dikken?
Voor het olieën heb ik een doek gebruikt om het erin te wrijven, ik merk dat de doek daarna heel hard wordt. Wat doen jullie hiermee? Kan dit in de wasmachine of wordt het dan allemaal wat vettig?

Hoe regelmatig smeren jullie onderdelen met wd40 oid?
Kleine impressie van de vandiktebank

Zoals de titel aan aan gaf ben ik begonnen om een plankje voor mijn laptop te maken, voor als ik er mee op de bank zit
Eerst voor de serre joints een simpel houdertje gemaakt dat ze niet telkens omvallen

Resultaat voor en na vlakken

Eea gevlakt en van dikte gemaakt en lijmen maar, voor mij een zo'n beetje de eerste keer dat ik iets verlijm... voor velen vast dagelijkse kost

Daarna de kantjes afgerond met de freestafel, werkte erg makkelijk

2 lagen olie erop

En klaar

Ben zelf tevreden met het resultaat en smaakt naar meer, vind het ook leuk om te doen.
Wel een paar vragen aan jullie:
Hoeveel nemen jullie maximaal af bij het van dikken?
Voor het olieën heb ik een doek gebruikt om het erin te wrijven, ik merk dat de doek daarna heel hard wordt. Wat doen jullie hiermee? Kan dit in de wasmachine of wordt het dan allemaal wat vettig?
Hoe regelmatig smeren jullie onderdelen met wd40 oid?