Lampjes

ABQ

Nieuw lid
22 aug 2021
5
14
6621bn
Ik plaats deze vraag even hier, omdat ik zo 1, 2, 3 niet weet in welk topic anders....

Voor het tweede jaar op rij, bouw ik een spektakelkerstboom. De eerste was populair in het dorp, maar is wegens onhandigheid toch gesloopt. De huidige wordt makkelijkst te demonteren en transporteren. Het lange verhaal en de foto's komen nog wel, maar eerst de praktische vraag. Het is een boom van pallethout. Meter of 3 hoog. Het zijn 8 spiralen van op elkaar liggende planken die omhoog "swirlen". Daar moet verlichting op komen. Bevestigd aan de uiteinden. Alle Lampjes dienen recht omhoog te staan, om het spiraaleffect volledig tot uiting te laten komen. En nu de vraag: wie heeft daar een handig idee voor. Want om nou 2500 Lampjes stuk voor stuk te gaan nieten....ze moeten er makkelijk op te zetten en ook makkelijk af te halen zijn.....

Ben benieuwd
 

Rdl

Post veel
7 okt 2021
973
397
hilversum
Eventueel de lampen snoeren opdelen met stekkers.
Dan schiet je de lampjes 1x vast en kan je ze bij demonteren laten zitten.(ligt er wel aan hoe stevig de lampjes zijn)
 

thomasz

Post veel
11 apr 2015
1.997
821
Omgeving Leiden
Vastzetten met tie-wraps kan misschien ook, bedacht ik net. Wel veel gaatjes boren....
Of de middelste plank wat over laten steken naar de buitenkant. Daar gaatjes in boren en daar dan weer de lampjes door steken. Slechts 2500 gaatjes boren :)
 

Okke

Actieve deelnemer
29 mei 2010
521
15
Heb je misschien een foto van de vorige boom? Dan is het voor mij wat duidelijker wat de mogelijkheden zijn. En moet het een vandalisme/diefstal bestendige oplossing zijn of woon je in 1 van de weinige plekken in Nederland waar dat nog niet nodig is?
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.