Laminaat zaagblad

Salocin84

Actieve deelnemer
12 nov 2018
90
14
Provincie Antwerpen - grens NL
Hoi allemaal.

Ik sta hier op het punt om wat laminaat te leggen. Nu is het maar een 10m² maar ik ga erns nog een kleine 150m² moeten leggen.
Nu vroeg ik me af of het echt interessant is om een speciaal zaagblad te kopen voor de kapex om laminaat te zagen.
Of zou ik gewoon die voor hout gebruiken en af en toe is laten slijpen.
Het laten slijpen v zaagblad kost me 5€ per keer en een zaagblad v festool kost al rap bijna €100. En waarschijnlijk heb ik dit blad erna niet meer nodig.

Wat denken jullie?

Alvqst bedankt voor jullie mening

Mvg

Nicolas
 

mark20v

Actieve deelnemer
3 jan 2016
315
73
Groningen
Ik gebruik ook altijd een laminaat knipper van een paar tientjes. De lengte snedes doe ik met een decoupeerzaag op lage snelheid.

Zoals chevvy zegt stof vermijden, idem voor lawaai en je kunt lekker binnen knippen op de werkplek zelf. En het is gewoon sneller.
 
  • Leuk
Waarderingen: Salocin84

handig18

Oud hout
17 feb 2013
2.932
849
Oss
Het zal inderdaad wel zo zijn dat het zaagblad bot wordt van laminaat, maar ik heb het na het leggen van ca 150m2 laminaat nog steeds in gebruik en volgens mij is het echt niet bot.
 
  • Leuk
Waarderingen: Salocin84

Infinity

Actieve deelnemer
26 sep 2019
224
28
Twente
Ligt helemaal hoe goedkoop of duur je laminaat is denk ik.
Had zelf een echt giga harde persing laminaat, dat kreeg ik met zo'n goedkope knipper niet netjes geknipt.
Dus heb uiteindelijk wel alles gezaagd, maar zowel van de invalzaag als de afkortzaag waren beide bladen afgeschreven naderhand.
En laminaat knippers zit ook veel verschil in, qua prijs en kwaliteit.
 
  • Leuk
Waarderingen: Salocin84

JuulvH

Actieve deelnemer
14 okt 2016
291
62
Ik heb voor mijn pvc laminaat een paar zo goedkoop mogelijke zaagbladen voor de afkortzaag gekocht, want je kunt ze naderhand inderdaad weggooien. Zonde om hier een duur blad voor te kopen lijkt me. Als je het kunt knippen is dat nog beter inderdaad
 
  • Leuk
Waarderingen: Salocin84

mk23

Post veel
12 okt 2016
1.409
299
omgeving Rotterdam
Ik heb voor mijn pvc laminaat een paar zo goedkoop mogelijke zaagbladen voor de afkortzaag gekocht, want je kunt ze naderhand inderdaad weggooien. Zonde om hier een duur blad voor te kopen lijkt me. Als je het kunt knippen is dat nog beter inderdaad
Knippen / snijden is beste keuze als je bedenkt dat je geen lawaai en geen stof hebt. En veel sneller gaat zagen ook niet worden.
Ik heb zelf nog nooit laminaat gezaagd, weet van mijn broer dat hij zowel het blad van de afkortzaag als de tafelcirkelzaag weg kon smijten na 100m2 voor de bovenverdieping en de zolder.
 
  • Leuk
Waarderingen: Salocin84

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.355
2.694
Zijn dat niet de zelfde als voor aanrechtbladen? Met de tanden naar beneden gericht?
 

Infinity

Actieve deelnemer
26 sep 2019
224
28
Twente
Net eens gekeken voor zo een knipper, kosten toch ook al iets.
Ik ga beginnen met zaagblad van ecotools en we zien wel hoe het werkt
Vaak kun je die dingen ook niet voor al te veel geld huren. Maar voor de lengterichting zul je toch iets van een zaag moeten hebben.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.