Lamello Zeta P2 huren

Jurr80

Nieuw lid
18 jan 2026
6
1
Almere
Goedeavond,

Ik ben momenteel bezig met een tv meubel te maken welke ik in elkaar wil gaan zetten met Lamello Clamex.

Momenteel heb ik de Festool DF500 maar aangezien gaatjes van de de domino kastverbinders een stuk groter zijn dan die van Lamello en deze op enkele plekken in het zicht zijn wil ik dit graag maken met de Lamello Zeta P2.

Aangezien het een aardige investering is ben ik aan het kijken of ik deze ergens kan huren. Online vind ik er een in Dordrecht maar dat is een aardig end uit de buurt van Almere. Wellicht is er iemand op het forum die hier wat in kan betekenen voor mijn!

ZotVanHout

Oud hout
8 jan 2016
10.140
2.927
Klein-Brabant, Vlaanderen
welkom !

als bezitter van een zeta P2 - die voor jou te ver woont - zou ik verkiezen om de sleuven zelf te frezen
maar het is aan wie jou eventueel helpt, om zijn voorkeur te kennen te geven
als de delen vervoerbaar zijn kan je bij de collega thuis (laten) frezen

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Kor

Kor

Post veel
10 jun 2012
1.422
787
Ik denk dat de kans veel groter is dat een forumlid een paar sleuven voor je wil frezen dan dat hij/zij een apparaat van 1500 euro (?) uitleent aan een onbekende.

Je lijkt speciaal voor dit doel lid te zijn geworden van dit forum. Ik ben eigenlijk wel benieuwd waarom er een Zeta P2 aan te pas moet komen. Wordt het meubel zo groot dat het demontabel moet zijn of is er een andere reden dat het niet gaat lukken met een eenvoudigere lamellenfrees?
Een Ferm van 50 euro is bepaald geen technisch hoogstandje maar als ik een lamelloverbinding wil red ik me er prima mee. Voornamelijk een kwestie van consequent werken en vooral niet blindelings afgaan op de afgelezen instelling.

• Leuk
Waarderingen: 48rmc

48rmc

Post veel
2 dec 2021
897
348
Middelburg
Welkom Jurr80 als nieuw lid!! Ik zou het wel weten, ik zou zelf afreizen naar het prachtige Terkaple, ontmoet je gelijk het opperhoofd van het forum, en je zit gelijk in een mooie provincie, wat wil je nog meer.

• Leuk
Waarderingen: Jurr80 en jaap

Yozu

Actieve deelnemer
12 jul 2020
132
72
Spijkenisse
Ik lees mee. Als iemand voor mij 10 gleufjes kan frezen (uiteraard tegen betaling) hou ik mij aanbevolen. Ik kom uit de regio van Rotterdam.

Jurr80

Nieuw lid
18 jan 2026
6
1
Almere
Ik denk dat de kans veel groter is dat een forumlid een paar sleuven voor je wil frezen dan dat hij/zij een apparaat van 1500 euro (?) uitleent aan een onbekende.

Je lijkt speciaal voor dit doel lid te zijn geworden van dit forum. Ik ben eigenlijk wel benieuwd waarom er een Zeta P2 aan te pas moet komen. Wordt het meubel zo groot dat het demontabel moet zijn of is er een andere reden dat het niet gaat lukken met een eenvoudigere lamellenfrees?
Een Ferm van 50 euro is bepaald geen technisch hoogstandje maar als ik een lamelloverbinding wil red ik me er prima mee. Voornamelijk een kwestie van consequent werken en vooral niet blindelings afgaan op de afgelezen instelling.
het wordt een redelijk formaat kast van 220x260 welke aan de muur komt te hangen.
Mijn plan is om hem in 4 delen te maken en dan per deel aan de muur hangen en te koppelen.
Ik heb de Festool df500 maar de gaatjes die nodig zijn om de kastverbinders aan te draaien zijn een stuk groter dan die van de clamex.

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Kor

Jurr80

Nieuw lid
18 jan 2026
6
1
Almere
Het kan best zijn dat iemand al lang mee leest, zo zijn er velen, en nu de schroom heeft overwonnen en lid geworden is om een voor hem serieuze vraag te stellen. Van harte welkom!
Ik heb een Zeta P2, die leen ik niet uit, maar je mag wel naar me toe komen en zelf de sleuven frezen.

jaap
Bedankt Jaap.
Terkaple is nog best een stuk hier vandaan
Maar ik ik hou je voorstel in gedachten

ZotVanHout

Oud hout
8 jan 2016
10.140
2.927
Klein-Brabant, Vlaanderen
Ik lees mee. Als iemand voor mij 10 gleufjes kan frezen (uiteraard tegen betaling) hou ik mij aanbevolen. Ik kom uit de regio van Rotterdam.
de bijval voor de zeta groeit

mocht je dichter wonen, kwam ik graag om een bakje koffie
die 10 gleufjes zijn gefreesd vooraleer de koffie gezet is

vanuit een ander oogpunt bekeken: moet het echt met een zeta ? wat wil je verwezenlijken ?

Yozu

Actieve deelnemer
12 jul 2020
132
72
Spijkenisse
Ik wil een nieuwe vloer in mijn Ford Transit plaatsen. Ik moet 2 delen van 295x90 aan elkaar krijgen. Daar het 12mm multiplex betreft is de domino 500 net iets te dik. Ik zou graag de lamello P-systeem verbinding willen gebruiken.
De houten vloer wordt weer bedekt met een 3mm dikke rubberenmat.
Handig als ik mijn triathlonfietsen mee moet nemen en uiteraard ook voor mijn gereedschap.

Jurr80

Nieuw lid
18 jan 2026
6
1
Almere
Hier even de tekening van de kast wellicht hebben jullie andere ideeën om deze te monteren en op te hangen😉

Bijlagen

• IMG_3899.jpeg
    IMG_3899.jpeg
    57,4 KB · Weergaven: 11

Blaauboer86

Nieuw lid
28 apr 2020
5
0
39
Amsterdam
Even gegokt waar je dan de de demontabele verbinders gaat plaatsen in het meubel….Met de demontabele domino’s kan je een heel eind komen als je het gat voor de imbus een bepaalde kant op draait. Er zijn veel plekken waar je ze aan het oog kan ontrekken: bovenop de kast, onderop de kast en in de onderkastjes in het bovendek.

Kor

Post veel
10 jun 2012
1.422
787
@Jurr80 220x260, die afmetingen had ik niet verwacht bij een TV-meubel. Ik snap nu ook dat even met de plankjes onder de arm naar een welwillend forumlid gaan niet echt handig is.
Mocht het met de Zeta niet lukken, is bevestiging met Minifix misschien een optie?

Jurr80

Nieuw lid
18 jan 2026
6
1
Almere
@Jurr80 220x260, die afmetingen had ik niet verwacht bij een TV-meubel. Ik snap nu ook dat even met de plankjes onder de arm naar een welwillend forumlid gaan niet echt handig is.
Mocht het met de Zeta niet lukken, is bevestiging met Minifix misschien een optie?
bij de minifix is het gat net als bij de festool corpus verbinder 15mm
Maar bedankt voor het mee denken

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.