Lamellenfrees

roykeren

Nieuw lid
14 feb 2020
14
3
Beste allemaal,
Ik wil een matrix tafelpoot gaan maken maar daar heb ik een lamellenfrees nodig.
Welke zijn nu goed en betaalbaar want als ik een festool haal kan ik net zo goed de poot zelf kopen.

Bedankt alvast

GillesT

Actieve deelnemer
13 jan 2019
86
20
Wijk bij Duurstede
Hoi roykeren,

Of misschien kun je er eentje lenen van een forumlid in de buurt, zeker als het een eenmalig project je zou zijn. Waar woon je?

[

QUOTE="roykeren, post: 359356, member: 26498"]
Beste allemaal,
Ik wil een matrix tafelpoot gaan maken maar daar heb ik een lamellenfrees nodig.
Welke zijn nu goed en betaalbaar want als ik een festool haal kan ik net zo goed de poot zelf kopen.

Bedankt alvast
[/QUOTE]

jelmer

Oud hout
10 jan 2009
2.732
1.247
Fryslân
Ik denk dat je aan een lamellofrees weinig zal hebben bij het maken van een matrixpoot. Lamellos voegen niks tot weinig toe qua kracht. Ze zijn meer bedoeld om 2 delen uit te lijnen.
Wat jij bedoelt van festool is de domino. Die zijn inderdaad sterker, maar prijzig.
Een ander goedkoop en makkelijk middel zou misschien (zelfgemaakte, en dus eventueel dikkere) deuvels kunnen zijn. Of ergens een domino lenen mits mogelijk.

• Leuk
Waarderingen: roykeren

roykeren

Nieuw lid
14 feb 2020
14
3
Bedankt voor de snelle reactie's en Jelmer ja klopt.
Dat is inderdaad de domino's super apparaat maar ik ben nog voor de hobby bezig dus eerst alles uit proberen.
Voor de deuvels heb al wel de middelen en een oom van mijn vriendin heeft een langgatboor. Misschien is daar is mee te maken.

roykeren

Nieuw lid
14 feb 2020
14
3
hallo allemaal,

ik ben weer aan het rondneuzen en zie dat er dus ook veel mensen zijn die de matrix poten met pocket holes maken. ze maken dan de kruizen en lijmen die in elkaar en de zijpoten zoals ik ze maar ff noem verbinden ze dus met pocketholes. Zou dit sterk genoeg zijn want ik heb hier thuis een armor jig staan.

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.