Lage kast in hal

Bean

Actieve deelnemer
16 okt 2012
82
8
Gelderland
Het fineer is teveel uitgedroogd door de hitte van de strijkbout. Als je nog een keer de strijkbout er op zet, met een licht vochtige theedoek er tussen, dan zwelt de fineer op. Niet te lang! Het zou bij het afkoelen ook gewoon weer vast moeten gaan zitten. Eventueel even aandrukken met een blokje hout of kurk.

Persoonlijk ben ik geen fan van het vaststrijken van fineer, juist om deze reden. Over het volledige vlak verlijmen/persen heeft mijn voorkeur. Dat kan prima met een vlakke plaat en veel lijmklemmen.
 

Musicus

Post veel
4 sep 2019
1.162
868
Ulvenhout
Nou, de kast staat op de juiste plek en de fronten zijn gemonteerd. Erg jammer dat het niet goed is gelukt om de tekening in het fineer door te laten lopen, noem het een leermoment.
Lastig om de kleuren goed uit te laten komen op de foto, het is niet heel erg zonnig in de hal. De kast lijkt meer grijs ipv donkerblauw.

Het noten fineer is afgewerkt met 2 lagen Osmo hardwaxoil.

thumbnail_IMG_8091.jpgthumbnail_IMG_8094.jpgthumbnail_IMG_8093.jpgthumbnail_IMG_8095.jpgthumbnail_IMG_8096.jpg
 
7 mrt 2015
1.080
336
P'beek
Hartstikke mooi geworden EN ook nog eens ervaring opgedaan met fineren. Petje af, ik doe het je niet na (of wel maar dat zullen we nooit weten).

Leuk detail die uitgesneden lades aan de buitenkant.

Geniet ervan!
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.