Laden onder de werkbank, versie 2

SunRayes

Oud hout
11 sep 2011
2.766
146
Rotterdam
Het ziet er heel netjes uit.
En die potgaten zijn toch wel heel erg makkelijk. Gek dat dat hier niet aanslaat.
Ik doe ze nu uit de hand en soms verloopt het wel een beetje.
 

Blom3dd

Actieve deelnemer
31 okt 2013
666
1
Stad Groningen
Wolfcraft hoekverbinderset 4642 ± 41 euro op internet, ik heb m ooit eens bij de hornbach gezien in een andere set dacht ik.
 

WR1944

Oud hout
Het gaat langzaam maar wel zeker. De etikethouders worden nu aangebracht. Ik heb een mal gemaakt zodat ik niets heb af te tekenen, uitlijnen en ondersteunen. Een L-vormige mal van wat restjes met twee uitsparingen voor de houders en in het midden een gat waar de knop op het ladefront zit.
P1010273q.jpg

Met het gat voor de knop lijn ik de mal uit en zet het vast.
P1010270q.jpg

De twee houders worden geplaatst en met klemmen vast gezet.
P1010271q.jpg

De mal wordt verwijderd en is het wachten tot de lijm droog is.
P1010272q.jpg

En nu maar passende teksten voor de labels gaan verzinnen.
 

WR1944

Oud hout
De laden zijn nu gereed voor gebruik. De laatste set laden gaf wat meer werk omdat de verdeelschotten aangepast moesten worden aan de verkleinde binnenafmetingen. Van de 5 diepteschotten hoefde ik alleen aan beide einden een paar millimeter te verwijderen. Die kon ik dus hergebruiken. De 2 breedteschotten moesten opnieuw gemaakt worden omdat de breedteschotten opnieuw gepositioneerd moesten worden. De vakjes bleven gelukkig groot genoeg om m'n standaard verpakking schroeven op te bergen. De achterste rij was iets minder toegankelijk zodat daar m'n reserve voorraad geplaatst is.
Omdat de bovenste lade flink lager werd heb ik van de diepteschotten zowel van de boven- als van de onderkant een paar millimeter moeten afzagen. De standaard doosjes pasten er gelukkig net nog in.

En nu maar labels gaan printen.

P1010004q.jpg

P1010003q.jpg

Nu de laden zo soepel gaan vraag ik me nog steeds af waarom ik er zolang mee gewacht heb. ;)

P.S. Op de zijkanten van de fronten zie je afwisselend een donkere en een lichtere kleur van het laminaat. Omdat dit niet bij alle laden hetzelfde is lijkt het of de laden gesloten niet in hetzelfde vlak liggen. Dat is gezichtsbedrog.
 
Laatst bewerkt:

klaas0639

Post veel
4 okt 2012
2.325
194
Gem. Winsum (Groningen)
@WR1944: Mooie benutting van de ruimte onder het werkblad. Ik overweeg ook laden onder mijn werkbank te monteren. Wat me weerhoudt is het idee dat het niet prettig zou werken.
Misschien is dat een misvatting van mij. (hoewel...... ook niet prettig is een ongebruikte ruimte in mijn overigens te kleine werkplaats). Wat is jouw ervaring?

mvg
klaas0639
 
Laatst bewerkt:

jefmen

Moderator
23 nov 2009
1.056
66
Wolfcraft hoekverbinderset 4642 ± 41 euro op internet, ik heb m ooit eens bij de hornbach gezien in een andere set dacht ik.

Sinds kort als voorraad artikel in het assortiment. zal vanmiddag kijken naar de precieze prijs.
 

SunRayes

Oud hout
11 sep 2011
2.766
146
Rotterdam
Nou netjes!
Soms lijken klussen een heel karwei, maar achteraf blijkt 'gewoon beginnen' het zwaarste onderdeel te zijn geweest.
 

WR1944

Oud hout
@WR1944: Mooie benutting van de ruimte onder het werkblad. Ik overweeg ook laden onder mijn werkbank te monteren. Wat me weerhoudt is het idee dat het niet prettig zou werken.
Misschien is dat een misvatting van mij. (hoewel...... ook niet prettig is een ongebruikte ruimte in mijn overigens te kleine werkplaats). Wat is jouw ervaring?

mvg
klaas0639

Als je een vliegtuighangar als werkplaats hebt zul je nauwelijks behoefte hebben aan het vullen van onbenutte ruimten. Maar de praktijk is meestal anders.
Als je ruimte onder een werkbank wilt vullen met bergruimte en die voorzieningen hinderen je niet in het normale gebruik van die werkbank staat niets je in de weg. Gewoon doen. Maar zorg er wel voor dat het makkelijk toegankelijk is en overzichtelijk.
Ik heb voor m'n grote werkbank ook plannen. Ik heb al een vlonder gemaakt voor kleine plastic bakjes. Alleen de verschuifbare steun steekt aan de achterkant nogal uit waardoor de bakjes wat naar achteren moeten. Maar ik ga de houten klos vervangen door een strip aluminium.
 

WR1944

Oud hout
Nou netjes!
Soms lijken klussen een heel karwei, maar achteraf blijkt 'gewoon beginnen' het zwaarste onderdeel te zijn geweest.

Het ging bij mij wat sloom omdat ik een bestaande constructie ging demonteren en na aanpassingen weer in elkaar zetten. Dat gaf me het gevoel dat ik het in eerste instantie verkeerd had aangepakt. En dat werkt niet echt motiverend. ;)
Maar ik ben blij dat het gedaan is. Nu trek ik met meer plezier dan voorheen een lade open.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.