Ladekastje "Onderbroken "

Kor

Post veel
10 jun 2012
1.201
564
Echt prachtig Rick. Mooi contrasterende houtsoorten gekozen, en de grotere diepte van de mantel t.o.v. de ladefronten geeft extra spanning aan het geheel, als een bewegend gordijn in een nis.
 

Renault

Post veel
14 jun 2009
1.040
5
Jammer dat je er niet voor gekozen hebt om de kastromp in verstek te maken. Persoonlijk had ik dat mooier gedaan. En wou ik nou bijna vragen waar de lade grepen zijn :rolleyes:, maar net optijd zag ik ze. Knappe kast Rick. Hoe kom je eigenlijk bij druivenpitolie?
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
48
zwolle
Bedankt allemaal voor de reactie's tot zover.

@renault : druivenpitolie ? ik kijk wel eens in het vak met olie, daar zag ik eens druivenpitolie staan. Toen even een berichtje naar een gewaardeerd forumlid gestuurd met een vraag over de eigenschappen van deze olie. Leek me goed bruikbaar als alternatief voor walnotenolie. De hoeken hadden inderdaad goed in verstek gekund, deze verbinding vond ik beter passen bij de kast.
 

armadaman

Post veel
10 okt 2010
1.276
5
Barendrecht
Hallo Rick
Een mooie kast hoor. Is het geen idee om de zijwanden het zelfde profiel als de laatjes te geven. Dan lijkt de kast ook gelijk veel minder vierkant. Meer een arti dingetje.

Maar wat mij betreft petje af.

HG Hugo
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
48
zwolle
@Armadaman : Heb ik ook aan gedacht maar ik wilde echt graag een strakke kast met "wilde" binnenkant. Misschien wel een leuk idee voor een volgend project!!!
 

G.A.V.

Actieve deelnemer
29 aug 2010
149
0
Da's weer een mooi projectje Rick!! Petje af voor je creativiteit en werktempo! :D
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
48
zwolle
Ach, dat werktempo is niet zo enorm hoog meer....hahaha.....Maar op een bepaalde manier lijkt het snel.

Vandaag heb ik weer een klein half uurtje tijd mogen besteden aan dit project. Buitenzijde is geschuurd, ergens deze week ga ik dan echt beginnen met de laatste fase!!!!
 

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.061
1.691
Terkaple
www.woodworking.nl
@Jaap : Ik heb een erg chique freestafel......Recycled groen spaanplaat als kist, daarop een laagje 15mm betontriplex(ook gerecycled). De aanslag(fence) is gemaakt van mdf, deze ga ik vervangen voor een wat degelijkere oplossing. Daaronder hangt dan de triton 1400. Erg zwaar freeswerk doe ik er niet mee, dan rijd ik toch even naar een bevriende timmerman met een mooie scm-freesbank. Je moet het gereedschap gebruiken waarvoor het gemaakt is.

De freestafel op de foto lijkt me niet van groen spaanplaat.
Wel een gaaf werkstuk man! Je bent wat van de zwaluwstaarten af, of ben je dat mooie veritas zaagje kwijt? Er zijn ook handige malletjes te koop om ze te frezen :)
 

Donald Duck

Actieve deelnemer
9 mrt 2010
147
1
Hoboken
Heel mooi gedaan vooral die golvende vorm!! @Rick: Druivenpitolie? Is dat de gewone olie die we kennen van de fondue of zitten er nog additieven in?
 
A

Athanor

Guest
Dat is weer een fraai en creatief geheel aan het worden, Rick! Ik begrijp dat je nog iets met de zijpanelen gaat doen? Ben benieuwd wat dat is. Maar dat laat je ons natuurlijk wel weer zien.

Veel succes verder!

Fons
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
48
zwolle
Tot op heden eigenlijk weinig met het ladekastje gedaan. Er kwam een projectje tussendoor van een serie snijplanken. Snijplanken heb ik gemaakt met een goede houtvriend, alles is verpakt en gaat maandag naar het postkantoor.....pff.....bijna 50 kilo snijplanken.....Arme postbode...
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
48
zwolle
IMG_4325.jpg

Kastje is nu voorzien van 2 lagen olie gevolgd door 2 lagen DanishOil. DanishOil blijft toch een prettig product om mee te werken. Het geeft een redelijke dekking en is erg gebruiksvriendelijk. Na 1 dag heb ik de frontjes een beetje gepolijst zodat er wat meer glans op kwam. Komende week wil ik nog eens proberen om wat mooiere foto's te maken maar voor nu dan even een snel kiekje...
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.