Ladegeleiders, tips gezocht

Willem11

Actieve deelnemer
17 nov 2015
135
10
Wie heeft tips of ervaring mbt het kopen van degelijke ladegeleiders?

Ik wil een werkplaatsmeubel maken met 8 stevige lades die geheel uitschuifbaar zijn en zonder problemen tot ongeveer 50KG kunnen dragen.

Nu is er een breed aanbod op internet, waarbij ik het lastig vind de balans tussen prijs en kwaliteit te vinden.

Ik zie geleiders van 10 euro tot 100+ euro en verschillende opties, met of zonder lagers, soft close, bodem of zijkant. Wie heeft wat tips waar op te letten?

Zelf kwam ik op deze vrij betaalbare optie: Ladegeleider 40kg – 450mm – softclose | BRASOM

Maar ik heb geen idee of ik hier blij mee ga zijn of later spijt krijg dat ik niet een andere optie heb gekozen.

Dank alvast en groeten, Willem
 
Laatst bewerkt:

Luccio

Actieve deelnemer
24 feb 2020
212
87
Rijswijk
Ik heb bij die site enkele geleiders besteld. Ben er wel tevreden over. Zijn flink zware geleiders.
Heb ze uiteindelijk nog niet gebruikt, wel een testopstelling gemaakt en die kon mijn gevulde gereedschapskoffer makkelijk dragen.

Volgens mij had ik wel een zwaardere uitvoering.
 
  • Leuk
Waarderingen: Willem11

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.710
2.572
Gaanderen
Ik heb gelukkig een restant meegenomen uit mijn winkel.

LADEGELEIDER ULF HD-E (JAN B) 550MM dit model.​

Helaas zit dit in een andere prijsklasse.
 
  • Leuk
Waarderingen: Willem11

klusrob

Post veel
27 jun 2011
1.767
983
Omgeving Eindhoven
Ik heb laatst bij de Hornbach een set Hettich geleiders gehaald. Zijn wel wat duurder dan wat jij laat zien.
Bij mij was het toen dat ik 1 set nodig had, en ook snel (op zaterdagmiddag bedenken dat je zondags ergens een lade in wilt zetten) + dat het met verzendkosten weinig scheelde met een merkloze die ik liet verzenden.

 
  • Leuk
Waarderingen: Willem11

Bert Vanderveen

Oud hout
1 sep 2015
2.773
741
Enschede, Twente
Ik ben zelf wel fan van SO-Tech, kwalitatief bijna net zo goed als Blum, maar een heel stuk goedkoper (ongeveer de helft van de prijs)
Deze bijvoorbeeld: Vollauszug 45 Kg 300 - 650 mm KV2-45-H45-SC Soft-Close von SO-TECH

Ze hebben bijvoorbeeld ook onder-geleiders die praktisch hetzelfde mechanisme gebruiken als blum ladegeleiders.
Mee eens. Ik dacht dat geleiders van SO-Tech in Turkije gemaakt worden. Door de dramatische wisselkoers-ontwikkelingen van de laatste tijd zouden ze inmiddels nog goedkoper kunnen zijn.

Ook een goed adres voor de merk-geleiders:

Aandachtspuntje: als je in DE een kleine bestelling doet valt het voordeel ten opzichte van NL-aanbieders weg door de relatief hoge bezorgkosten. Meestal kun je wel rekenen op 20 tot 30% besparing.
 
  • Leuk
Waarderingen: Willem11

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.