Ladegeleiders in kastje lopen niet lekker

Puff

Actieve deelnemer
30 apr 2018
380
71
Ja ik ga me dus op de maatvoering en de speling concentreren.

Ik kan de redenatie volgen voor het push to open gedeelte......maar als ik de lade open friemel en open trek, dan moet ik dus een klein stukje door de gasveer heen trekken......

Als je lade dan open is, zou alles goed moeten staan voor een goeie soft close....maar dat doet ie dus ook niet.

Nogmaals ik moet dus nog meer gaan testen maar heb de komende dagen niet zo heel veel tijd ivm andere klussen.

Maar ik kom hier op terug.

grt
Danny
 

ZotVanHout

Oud hout
8 jan 2016
7.120
1.942
Klein-Brabant, Vlaanderen
Heb ik deze geleiders gebruikt......
Ok geen blüm maar ik meende toch dat dit degelijke geleiders zijn.
op de url die je geeft, staat onderstaande info
het is ook mogelijk dat je de laden er niet juist/evenwijdig in geplaatst hebt
ivm prijs/kwaliteit: de grass-dynapro-geleiders die ik gebruik, kosten zo veel als de jouwe
wil ik er de duw&open-funktie bij, dan moet ik nog eens ongeveer hetzelfde bedrag neerleggen

Ook deze ladegeleiders bieden wij aan tegen de scherpste prijzen en als u vragen of advies nodig heeft kunt u ons altijd bellen, mailen of via de chat contact opnemen.
 

bobmartin

Post veel
15 dec 2013
1.384
134
Aan dit soort ladegeleiders ligt een basis van nauwkeurig werken. Alles haaks!
Werken de ladegeleiders als de lade er niet in zit?
Zo ja, dan ligt het gewoon aan de lade. Als de lade goed werkt, dan komt het met het front ook goed.

Heb je geen foto's?

Heb je de juiste maten aangehouden? Hoe dik zijn de zijwanden van de lade? Niet dikker dan 16mm.

steel-cobra-softclose-push-to-open-combo-ladegelei.jpg
 
Laatst bewerkt:

MartijnEHV

Actieve deelnemer
22 jan 2018
353
183
Eindhoven
In mijn geval stonden de zijwanden ook net niet helemaal parallel, waardoor de la niet helemaal open ging. Door de geleider een klein beetje minder vast te schroeven aan de zijwand kreeg het geheel genoeg speling en nu gaat de la goed open en dicht.
Een beschamende oplossing maar het werkt wel 😁
 

Puff

Actieve deelnemer
30 apr 2018
380
71
@bobmartin Dank voor je antwoord.

De lades zijn 100% haaks (famous last words).....ik ga nog een keer de diagonalen meten om te checken maar tijdens het bouwen heb ik heel nauwkeurig gewerkt.

Wanden zijn van 15mm MPX front van 19mm Valchromat.

De maatvoering van de lade ook op de mm gevolgd....LW-42 mm

Het enige wat er nog in zou kunnen zitten is de onderlinge afstand tussen de geleiders voor en achter.
Die ga ik nog na-meten.

@ZotVanHout

Heb jij een linkje van de geleiders die jij gebruikt?
 

Bijlagen

  • IMG_0917.jpg
    IMG_0917.jpg
    5,8 MB · Weergaven: 25
  • 63095180365__D0C89124-3401-4AC3-9D56-4467795C5357.JPG
    63095180365__D0C89124-3401-4AC3-9D56-4467795C5357.JPG
    3,3 MB · Weergaven: 25
  • 63095188089__9337BC7E-C271-4C7F-9452-F7AF3CBBC2FC.JPG
    63095188089__9337BC7E-C271-4C7F-9452-F7AF3CBBC2FC.JPG
    3,9 MB · Weergaven: 28
  • IMG_0938.jpg
    IMG_0938.jpg
    5,5 MB · Weergaven: 27

ZotVanHout

Oud hout
8 jan 2016
7.120
1.942
Klein-Brabant, Vlaanderen
@ZotVanHout

Heb jij een linkje van de geleiders die jij gebruikt?
deze
voor het verstellen plaats ik de 3D
ik betwijfel of jij daar iets mee bent, want jij hebt een ander type
of het mogelijk is om - in uiterste nood - jouw geleiders door dynapro te vervangen, betwijfel ik ook, want de laden dienen volgens de voorschriften die bij de geleider horen, gemaakt te worden
vind je op de url's hier onder geen technische info, dan wschlk bij grass.com
ofwel vraag je die aan mij
 

Puff

Actieve deelnemer
30 apr 2018
380
71
Dank......Als ik zo de tekeningen zie van zowel de Grass als de Blüm geleiders, verschillen die qua maatvoering niet met de geleiders die ik nu heb toch?

Ik heb een LKW van LW-42.......15mm plaat materiaal en 10mm speling aan de onderkant van de lade.

Dan zou ik mn huidige geleiders kunnen vervangen voor of Grass of Blüm.......

Dan zou heb een versie worden met de push to open module erbij en dan denk ik ook een synchrostang erbij....
De lade is 103 cm breed.

Ik zit een beetje in dubio of ik heel veel tijd ga besteden om de huidige geleiders op 80% te krijgen of dat ik gewoon maar even door de zure appel heen moet bijten en een upgrade zal kopen om het gewoon goed te laten functioneren.

Weet iemand wat de verschillen tussen Grass en Blüm zijn?
Qua prijs lijken ze redelijk bij elkaar te liggen.
 

ZotVanHout

Oud hout
8 jan 2016
7.120
1.942
Klein-Brabant, Vlaanderen
Als ik zo de tekeningen zie van zowel de Grass als de Blüm geleiders, verschillen die qua maatvoering niet met de geleiders die ik nu heb toch?
de doorsnede evenwijdig met het front is van belang
maar ook de diepte van de lade
bij grass dynapro is die 10 mm minder dan de geleider
Weet iemand wat de verschillen tussen Grass en Blüm zijn?
blum zou de mercedes onder de geleiders moeten zijn
heb blum (movento ?) technisch niet met grass dynapro vergeleken
heb evenwel voor grass dynapro gekozen, omdat
1) die voldoende kwaliteitsvol is
2) ik die in kleine hoeveelheden zelf bij de groothandel op 15 min bollen kan ophalen
3) ze zowel voor de geleiders als de verstelling een mal verkopen
 

bobmartin

Post veel
15 dec 2013
1.384
134
Dank......Als ik zo de tekeningen zie van zowel de Grass als de Blüm geleiders, verschillen die qua maatvoering niet met de geleiders die ik nu heb toch?

Ik heb een LKW van LW-42.......15mm plaat materiaal en 10mm speling aan de onderkant van de lade.

Dan zou ik mn huidige geleiders kunnen vervangen voor of Grass of Blüm.......

Dan zou heb een versie worden met de push to open module erbij en dan denk ik ook een synchrostang erbij....
De lade is 103 cm breed.

Ik zit een beetje in dubio of ik heel veel tijd ga besteden om de huidige geleiders op 80% te krijgen of dat ik gewoon maar even door de zure appel heen moet bijten en een upgrade zal kopen om het gewoon goed te laten functioneren.

Weet iemand wat de verschillen tussen Grass en Blüm zijn?
Qua prijs lijken ze redelijk bij elkaar te liggen.

Ik ken jouw merk ladegeleiders niet en kan daar ook weinig over terugvinden.
Bij Blum werken de ladegeleiders niet zonder synchronisatie. Bij zo'n brede lade is het een must.
Van Blum moet je de Tip-on Blumotion hebben met synchronisatiestang.
Let er wel op dat je het juiste type neemt. Het totaalgewicht van de lade met inhoud is belangrijk om het systeem goed te laten werken. Heeft met de sterkte van de veer te maken.
TIP-ON BLUMOTION voor MOVENTO-assortiment | Blum
 

Puff

Actieve deelnemer
30 apr 2018
380
71
Bob......het gewicht van een lade is toch altijd variabel?
Althans bij ons wel.......

Ik snap wel dat als je een minder zware veer monteert en dan vol belast, dat je dan issues kan krijgen.
Maar als een max gewicht van een geleider zeg 40kg is dan met de veer daar toch op berekend zijn?
 

bobmartin

Post veel
15 dec 2013
1.384
134
Als je een te zwaar type neemt, dan zal het systeem minder werken. Je moet hem harder dicht gooien.
Bij een keuken is het gewicht makkelijker te bepalen, dan voor een kastsysteem. Bij een keuken weet je wat er ongeveer inkomt.
En een lade van een kastsysteem zwaarder dan 20kg...?
 

Puff

Actieve deelnemer
30 apr 2018
380
71
En een lade van een kastsysteem zwaarder dan 20kg...?
Je kent m'n vrouw niet.....hahaha

Ik snap je punt.....ik ga me daar ook eens in verdiepen.

Ik zit eraan te denken om 1 set te bestellen en dan proberen om 1 lade om te bouwen.
Als dat lukt kan ik de tweede ook doen.
 

Puff

Actieve deelnemer
30 apr 2018
380
71
Kleine Update....

Ik had dus wat schrik om naar BLUM over te stappen.
Ik was bang dat ik dus allerlei dure boormallen moest aanschaffen.

Viel dus reuze mee.
Heb beide lades uitgerust met BLUM MOVENTO geleiders met push to open module en synchrostand.

Ze lopen nu als een zonnetje.

Echt een heel groot verschil met de geleiders die ik eerst had.
 
  • Leuk
Waarderingen: Count Chocula

Puff

Actieve deelnemer
30 apr 2018
380
71
Ik heb geen idee Kris.......

Uiteindelijk de afweging gemaakt in uren besteden om het goed te krijgen of vervangen voor een A merk.
Het laatste dus gekozen, zeker omdat het een interieur meubel betreft.

De "oude" geleiders gaan heus nog wel ergens in m'n werkplaats een plekje krijgen....wellicht in een veel smallere lade, waardoor ze wellicht wel functioneren.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.