kumiko

beansr

Actieve deelnemer
20 jan 2016
73
19
echt prachtig, wil het zelf ook eens gaan proberen dus ben bezig met hulpstukken te maken, ook voor het op maat schaven met de hand want ik heb geen vandiktebank.
Echt erg mooi gedaan!!
 

LFlab

Post veel
7 mei 2018
961
306
Rosmalen
Supermooi, wil dit zelf ook nog eens proberen en had een traditionele Andon in gedachte, maar jouw idee oogt minder traditioneel en heeft een grotere kans op goedkeuring door mijn vrouw :)
Welke afmetingen en materiaal had je gebruikt voor de latjes?
Ook grappig om te zien hoe het effect van die donkerdere stukjes verandert bij licht aan en licht uit.
 

MartijnEHV

Actieve deelnemer
22 jan 2018
353
183
Eindhoven
Mooi!
Hoe zit de kubus vast aan de voet? Ik kan het op de foto's niet goed zien maar heb zelf plannen voor iets soortgelijks (al komt mijn kubus recht boven de voet en niet gedraaid zoals deze)
 

nederhout

Actieve deelnemer
15 okt 2017
188
43
Mooi. En het gebruik van een driehoek als basis, tegenover een kubus als lichaam, werkt erg goed.
 

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.051
1.682
Terkaple
www.woodworking.nl
Op de Open Dag Hout 2 weken geleden heb ik van @rob alferink een lamp gekocht. Het is een prachtige lamp, met veel aandacht gemaakt. Rob mailde net of ik er al een mooi plekje voor gevonden had. De lamp stond nog in de vensterbank, direct na thuiskomst van ODH moest hem (of haar?) even proberen.

Nu een wat andere plek, waar geen lamp staat. Heb er wat andere dingen van vorige Open Dagen Hout bijgezet. Wordt dan wel een rommeltje, maar een vuurtoren van Jan Pranger, een pepermolen van letterhout van Eddy Nijssen, een houten schaal van Ronald Kanne en een damast keukenmes van Emiel Besseling. Toch wel gaaf zo bij elkaar, mooie herinneringen!

Rob wil volgend jaar bij de ODH ook graag iets doen met workshops kumiko. Ik heb @Wilco Flier al benaderd voor een serie kumiko beitels. Dat lijkt een een gave combinatie, top spullen, kennis en vaardigheden van forummers onder elkaar.

jaap

20231111_161902.jpeg

20231111_161911.jpeg
 

LFlab

Post veel
7 mei 2018
961
306
Rosmalen
Hele mooie lamp!
Ik heb er ook over staan twijfelen, want ondanks dat ik de kumiko strips en 1 van de mallen al heb, betwijfel ik of ik het geduld heb.
Maar Rob woont in de buurt, dus misschien gaat het er alsnog wel van komen :)

Misschien nog een wandconsole voor de lamp maken, jaap, in japanse stijl?

Wat is er specifiek aan een kumiko beitel? Een brede japanse beitel toch?
 

Wilco Flier

Post veel
28 apr 2008
1.777
447
Omgeving Kampen
www.wilcoflier.com
Hele mooie lamp!
Ik heb er ook over staan twijfelen, want ondanks dat ik de kumiko strips en 1 van de mallen al heb, betwijfel ik of ik het geduld heb.
Maar Rob woont in de buurt, dus misschien gaat het er alsnog wel van komen :)

Misschien nog een wandconsole voor de lamp maken, jaap, in japanse stijl?

Wat is er specifiek aan een kumiko beitel? Een brede japanse beitel toch?

Ik heb een setje Kumiko beitels gemaakt voor een Amerikaanse houtbewerker, die ook Kumiko spullen verkoopt. Kenmerken die hij, en andere Kumiko-ers noemden zijn een kort handvat, een kort stalen deel, breedt en een scherpe snijkant. Maar dat waren Westerse stijl beitels, net als de prototypes waar ik mee bezig ben.
 
  • Leuk
Waarderingen: LFlab
Hele mooie lamp!
Ik heb er ook over staan twijfelen, want ondanks dat ik de kumiko strips en 1 van de mallen al heb, betwijfel ik of ik het geduld heb.
Maar Rob woont in de buurt, dus misschien gaat het er alsnog wel van komen :)

Misschien nog een wandconsole voor de lamp maken, jaap, in japanse stijl?

Wat is er specifiek aan een kumiko beitel? Een brede japanse beitel toch?
Dag , je bent van harte welkom in Son. Sinds kort verkoop ik ook de strips en de jigs om de strips af te werken. En ik overweeg om workshops tegaan geven.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.