Kumiko scherm "V"

Geck0

Actieve deelnemer
Hij is al paar weken geleden afgerond., maar hij hangt eindelijk :)
Het scherm is 155 cm x 40 cm en opgebouwd met een aantal variaties van de "asa no ha"

Ik had het idee om twee "V" vormen erin te maken met soort van diepte effect.
Hiervoor ben ik wat kleur gaan toevoegen doormiddel van, wat kers, padoek, noot en linden.


Basis frame is van 4mm x 10mm linden de rest met 3mm dikte en de sterretjes van noten zijn 2mm dik!

IMG_9735.JPG
Ik heb aardig wat strips verwerkt in het basis frame alleen! xD

IMG_9737.JPG
Meeste werk zat dit maal in de hoeveelheid Mitsu-Kudes (drieweg verbinding) in de yae asanoha & tsuno asanoha

Al deze verbindingen zaag ik met de hand., gewoon een Dozuki, beitel & scherp mes!
IMG_9738.JPG
Dit is de Yae Asanoha., bijna hetzelfde als Tsuno asanoha die er omheen zit maar dan zonder de 6 kleine linden houtjes

IMG_9739.JPG
Yae kikyo asanoha.,
Dit zijn zeer fragiele onderdeeltjes.
1 sterretje is opgebouwd uit 6 houtjes van 20mm x 10mm x 2mm met beide kanten een hoek van 30 graden. + 2 keer op 60 graden een halfhout verbinding! :)

IMG_9740.JPG
Hier wat close up!


IMG_9282.jpg



IMG_9575.jpg


Het scherm is afgewerkt met Danish oil.
Het kumiko werk zelf zit nog op een plaat MDF van 6mm want de hoek links onder zat wat werking in.

+ er zit papier op de achterkant voor de looks :D
IMG_9814.jpg
 

jelmer

Oud hout
10 jan 2009
2.621
1.140
Fryslân
Wat een priegelwerk! Dat zou niet aan mij zijn bestreed. Maar wat een plaatje is het geworden. Iets om trots op te zijn!
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.