guido zei:Ik zit er ook aan te denken om mijn kozijnen te vervangen. die dingen zijn n.l. nogal duur. het is een oud huis en het zijn geen simpele kozijnen. is zoiets te doen? of levert het geen winst op?
Met de nieuwe Hammeris dat goed te doen zijn.Wat bedoel je met geen simpele kozijnen ( brede onderdorpels,ramen met roede,schuiframen :?: ) Bij zulke uitvoeringen is de duurste
kostenpost de aanschaf van het benodigde frees gereedschap .
Om de kosten te drukken zou je kunnen kiezen voor losse pakketen http://www.doehetzelfzuiderveld.nl
Maar het is natuurlijk wel een uitdaging om met de nieuwe combi zoiets zelf te maken
Kozijn en raamhout is (standaard profiel) allemaal voor geprofileerd te koop :idea:
Mvg Geurt
-------------niemand is onbekwamer dan een timmerman zonder hamer---------
guido zei:Ik zit er ook aan te denken om mijn kozijnen te vervangen. die dingen zijn n.l. nogal duur. het is een oud huis en het zijn geen simpele kozijnen. is zoiets te doen? of levert het geen winst op?
Is er ergens een complete informatiebron voor hobbyisten hoe je zelf een degelijk compleet kozijn kan maken met dubbel glas. En wellicht plaatsen (alhoewel ik denk dat ik het plaatsen moet uitbesteden)
+------+------+
| | |
+------+------+
| | |
+------+------+
ik heb net even wat geschoten van de kozijnen.Wat bedoel je met geen simpele kozijnen
Hallo Guido,guido zei:mijn gevoel zegt me nu dat ik dit niet moet proberen omdat het dan op ellende uitloopt. maar als ik inderdaad 1000en euri's kan uitsparen door iig de kozijnen zelf te maken dan zou mij dan heel goed uitkomen. en ik moet eigenlijk alle kozijnen vervangen aangezien oplappen nog steeds erg duur blijft.
Kijk eens bij de Voorburgse Glashandel. In de etalage daar zie ik dat soort dingen wel hangen.guido zei:Het glas in lood willen we uiteraard niet kwijt dus daar moet ik ook iets op verzinnen. (mischien een glasman die daar een soort dubbel glas van kan maken?) en de rest van het glas gewoon ergens bestellen? (waar?)