Kortingscode Mobiltecnica

Tympy

Actieve deelnemer
16 mei 2017
384
113
Midden Nederland
Op dit forum kwam ik de tips tegen om CMT zaagbladen en frezen bij Mobiltecnica te bestellen. Gedaan en goede ervaring mee, snelle verzending en goede service.
Ik ben best wel actief op Instagram en ze hebben een kortingscode gegeven om te delen met mijn volgers, maar waarschijnlijk ook nuttig voor mensen hier.

Je kan code houdbaar.hout gebruiken bij je order voor 10% korting. Ze zijn al goedkoop maar zo wordt het nog wat goedkoper.

Ik verdien hier zelf niks aan.
 

starf

Actieve deelnemer
18 aug 2014
156
63
Aantal cmt frezen gekocht op amazon.de (of .nl of .com.be) je moet wat zoeken maar die kwamen interessanter uit dan op mobiltecnica. Grtz
 

Trip

Actieve deelnemer
2 sep 2020
274
152
Leiden
Top, ik heb nog wat freesjes nodig :)
En koop liever daar dan op Amazon.
Misschien een stomme vraag, maar voor kopshout zou ik graag een kopieerfrees willen. Maar dan wel een spiraal frees (heet dat zo?), ik kan op de site alleen rechte vinden. Zoek ik verkeerd? Spiraal zonder lager kan ik wel vinden.
 
Laatst bewerkt:

klusrob

Post veel
27 jun 2011
1.767
983
Omgeving Eindhoven
Een echte spiraalbit met lager weet ik ook niet of ze die hebben, wel een kopieerfrees met schuingestelde bladen (die heb ik en ben er heel tevreden over)

Bij de vrienden van Ali en Banggood hebben ze ze wel, HookedOnWood heeft daar ooit een review over gemaakt (links naar zijn freesbits in de beschrijving onder zijn video).
Ook een paar links naar bits met 8mm schacht:
link1
link2
Heb ze zelf nooit besteld dus weet zelf niet wat de kwaliteit is (maar over de normale frezen van het merk de 2e link ben ik wel tevreden)
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Trip en jorisvh

Rizz

Post veel
15 apr 2014
2.119
518
Moordrecht
Top, ik heb nog wat freesjes nodig :)
En koop liever daar dan op Amazon.
Misschien een stomme vraag, maar voor kopshout zou ik graag een kopieerfrees willen. Maar dan wel een spiraal frees (heet dat zo?), ik kan op de site alleen rechte vinden. Zoek ik verkeerd? Spiraal zonder lager kan ik wel vinden.
Even zoeken naar een compression bit
 
  • Leuk
Waarderingen: Trip

jorisvh

Post veel
Om op Mobiltechnica iets te kopen haal ik er de CMT catalogus bij
en zoek dan op type nr op de site.
Ze hebben tot nu toe altijd alles dat daar in staat. (CMT heeft blijkbaar ook bits specifiek voor de US markt)

Een echt 2 flute up&downcut spiraalbit met lagers bestaat bij mijn weten niet.

De flush trim bits waar @Rizz naar verwees zijn inderdaad super.
Wel relatief grote diameter, dus echt kleine binnenradii lukt niet en best een router met regelbaar toerental gebruiken want 19mm aan 35.000rpm geeft het snel rook.
 
  • Leuk
Waarderingen: Rizz en Trip

Trip

Actieve deelnemer
2 sep 2020
274
152
Leiden
In 8mm kom ik ze in de catalogus niet tegen. Voor iets wat zo hard rond gaat met scherpe kantjes voelt het toch niet helemaal ok om iets van Ali te trekken. Ik had er in het verleden 1 van een soortgelijke website en die brak bij het frezen van purperhart. Er is toen niets gebeurd, maar je zal hem maar met je gezicht opvangen.
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.707
2.571
Gaanderen
Een echte spiraalbit met lager weet ik ook niet of ze die hebben, wel een kopieerfrees met schuingestelde bladen (die heb ik en ben er heel tevreden over)

Bij de vrienden van Ali en Banggood hebben ze ze wel, HookedOnWood heeft daar ooit een review over gemaakt (links naar zijn freesbits in de beschrijving onder zijn video).
Ook een paar links naar bits met 8mm schacht:
link1
link2
Heb ze zelf nooit besteld dus weet zelf niet wat de kwaliteit is (maar over de normale frezen van het merk de 2e link ben ik wel tevreden)
Ik heb die van banggood besteld. Ben er tevreden over. Maar heb er pas enkele meters mee gefreesd.
 

bruine_beer

Actieve deelnemer
2 dec 2012
288
42
Heers, België
Top, ik heb nog wat freesjes nodig :)
En koop liever daar dan op Amazon.
Misschien een stomme vraag, maar voor kopshout zou ik graag een kopieerfrees willen. Maar dan wel een spiraal frees (heet dat zo?), ik kan op de site alleen rechte vinden. Zoek ik verkeerd? Spiraal zonder lager kan ik wel vinden.
Ik gebruik
CMT 906.690.11B. Deze heeft boven en onder een lager en kan tot 50.8 mm (messen staan licht schuin) link
CMT 191.064.11B Deze heeft onder 2 lagers, is een spiraalbit en kan tot 25.4 mm link

zie ook:
Patroon frezen uit dik stuk hout

Succes! Johan
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.