Kopse snijplank

Willempie

Post veel
22 jan 2012
1.027
368
Alphen aan den Rijn
Weer eens een kopse snijplank , ingredienten : ebben , noten , hard maple en zebrano .
Ik was benieuwd naar de combinatie van de strepen van het noten samen met het zebrano .
Zelf had ik hem met een bovenfrees gevlakt , maar dat ging niet zoals ik wilde .
Te snel gedaan , een niet erg scherpe frees of een combinatie van beide .
Op de zaak met de graveermachine opnieuw gevlakt , dat zag er prima uit .
Achteraf is het noten donkerder als ik had verwacht .
Maar de nieuwe eigenaar is er erg blij mee .

Groeten Willem

IMG_4237.JPGIMG_4257.JPGIMG_4258.JPGIMG_4282.JPGIMG_4292.JPG
 
Laatst bewerkt:

Willempie

Post veel
22 jan 2012
1.027
368
Alphen aan den Rijn
Bedankt voor de complimenten .

Klopt Boudewijn , je mag hem komen proberen . Het opstaande randje van wat dikker Multiplex gemaakt tegen het doorbuigen . De kleine plaatjes bovenop is de eindstoot voor de frees .

Mijn werkblad is een oude Multiplex deur van 40 mm , ik schroef er van alles op waar ik het voor nodig heb .

Willem
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: boudewijn_de_bouwer

boudewijn_de_bouwer

Actieve deelnemer
3 jun 2021
302
119
Zuid Holland
Dat is wel een leuke om eens naar te kijken :) . Als ik zoiets ga bouwen trek ik je zeker even aan je jas.
Enige waar ik wel beetje mee zit is die ruwe afwerking van het resultaat. Maarja keer zelf eens spelen met een vers freesje en wat meer tijd.
 

Rizz

Post veel
15 apr 2014
2.122
518
Moordrecht
Freessledes zijn idd enorm handig en heel eenvoudig te maken, op welke schaal dan ook, 2 rails en een houder voor je frees. Dat kan je ook zo ingewikkeld maken als je zelf wil. Ik heb er al een paar gemaakt, ga er binnenkort wer 1 maken om m'nn eiken werkbank te vlakken. Heb nu ook een kleintje voor plankjes van max 20x30 cm
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.