kopen via marktplaats?

spitakiller

Actieve deelnemer
16 jun 2010
43
0
Hallo

mag ik jullie vragen naar jullie ervaringen met kopen via marktplaats. Ik zie nu bijv. een mooi Festool CMS-TS 55 met schuiftafel etc, dus lekker aangekleed. Toch blijf ik altijd huiverig om te kopen via MP. Niet gebaseerd op rotervaringen maar gewoon n gevoel. Waarom zou iemand zijn mooie Festool spullen verkopen?? Ik moet er niet aan denken. Of waarom biedt iemand de voornoemde CMS als nieuw aan voor 300,= onder de officiele prijs?

Ben ik te wantrouwend??

Dus ben eigenlijk benieuwd naar ervaringen van anderen, m.n. voor Festool gereedschap.
 

pepijn

Actieve deelnemer
3 nov 2010
169
4
Als ik iets koop via een veilingsite bel ik altijd eerst even om te vragen waarom het weggaat, en ik zeg specifiek bellen omdat je in een mailtje de tijd hebt om een goed verhaal neer te zetten, en je tijdens het bellen geen half verhaal terug kan nemen omdat het dan al gehoord is, waardoor je eigenlijk altijd het echte verhaal ergens achter hoort in plaats van mogelijke onzin zodat het de koop van de eeuw lijkt.
 
A

Anonymous

Guest
spitakiller zei:
Hallo

mag ik jullie vragen naar jullie ervaringen met kopen via marktplaats. Ik zie nu bijv. een mooi Festool CMS-TS 55 met schuiftafel etc, dus lekker aangekleed. Toch blijf ik altijd huiverig om te kopen via MP. Niet gebaseerd op rotervaringen maar gewoon n gevoel. Waarom zou iemand zijn mooie Festool spullen verkopen?? Ik moet er niet aan denken. Of waarom biedt iemand de voornoemde CMS als nieuw aan voor 300,= onder de officiele prijs?

Ben ik te wantrouwend??

Dus ben eigenlijk benieuwd naar ervaringen van anderen, m.n. voor Festool gereedschap.

Er zijn mensen die pech hebben in hun leven,en soms acuut geld nodig hebben door omstandigheden.
Zo heb ik laatst een Paslode tacker gekocht,van iemand die cash nodig had vanwege een ongeval
dat hij gehad had.

Niet iedereen is een oplichter,integendeel,er zijn nog veel mensen te goeder trouw.

:cool:
 
A

Anonymous

Guest
pepijn zei:
Als ik iets koop via een veilingsite bel ik altijd eerst even om te vragen waarom het weggaat, en ik zeg specifiek bellen omdat je in een mailtje de tijd hebt om een goed verhaal neer te zetten, en je tijdens het bellen geen half verhaal terug kan nemen omdat het dan al gehoord is, waardoor je eigenlijk altijd het echte verhaal ergens achter hoort in plaats van mogelijke onzin zodat het de koop van de eeuw lijkt.

Een oplichter heeft zijn verhaaltje toch wel klaar,ondanks bellen.
Je moet gewoon oppassen met bepaalde figuren .

:arrow:
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
47
zwolle
kopen via marktplaats kan natuurlijk goed. je zou bv kunnen vragen naar een aankoopbon. als iemand niet netjes aan de machine gekomen is dan kan er natuurlijk een mooi verhaal opgehouden worden. mijn advies: bij twijfel? niet doen

300 euro onder reguliere prijs valt mee hoor. er valt hier en daar nog wel wat te regelen met festoolaankoopprijzen. het hele geen kortingverhaal heb ik zelf nog niet meegemaakt. 10-15% kan meestal wel. het is een kwestie of de verkoper dit wel of niet.
 

armadaman

Post veel
10 okt 2010
1.276
5
Barendrecht
Hallo spitakiller

Ik heb tot nu toe veel gereedschap op marktplaats gekocht. Ik verkoop ook wel het een en ander op MP en weet waar ik op moet letten:
Zijn het echte foto's
Is het een geloofwaardig verhaal.
Wat heeft de verkoper nog meer te koop staan.
Schrijfvouten zijn een goed aanknopingspunt
Hoelang al actief op MP
Boven een paar tientjes altijd gaan kijken.
Altijd zeggen dat je het eerst wil proberen als je er bent !!!!!, als het stil word dan weet je genoeg. ( zo verdwenen er ooit ineens 5 van mijn biedingen)Ik bied altijd eerst en probeer dan gelijk via een bla bla mailtje aan wat meer informatie te komen.
Probeer altijd even te bellen,In een gesprekje voel je het vaak feilloos aan.
Ik schat dat 90% normalen mensen zijn. "Die" andere 10% proberen het ook. Als je het om één of andere reden niet vertrouwd niet doen. Gewoon verder zoeken, er staat genoeg te koop.

Hartelijke groet Hugo
 

WR1944

Oud hout
Ik kan wel een goede reden ophoesten om electrisch gereedschap op Marktplaats te zetten. Ik verwacht over een half jaar definitief naar Amerika te verkassen en verkoop daarom al m'n electrisch gereedschap. Alleen m'n Festool CMS en TS55 plaat gaat mee, dat is nog steeds één van m'n beste aankopen. Maar ik ga wel proberen er uit te halen wat er in zit. Wat ik in de USA aan Festool materiaal heb aangeschaft moet natuurlijk wel gecompenseerd worden.
 

jan jansen

Actieve deelnemer
28 okt 2010
127
3
Aldeboarn - Fryslan
spitakiller zei:
Hallo

mag ik jullie vragen naar jullie ervaringen met kopen via marktplaats. Ik zie nu bijv. een mooi Festool CMS-TS 55 met schuiftafel etc, dus lekker aangekleed. Toch blijf ik altijd huiverig om te kopen via MP. Niet gebaseerd op rotervaringen maar gewoon n gevoel. Waarom zou iemand zijn mooie Festool spullen verkopen?? Ik moet er niet aan denken. Of waarom biedt iemand de voornoemde CMS als nieuw aan voor 300,= onder de officiele prijs?

Ben ik te wantrouwend??

Dus ben eigenlijk benieuwd naar ervaringen van anderen, m.n. voor Festool gereedschap.


Ik koop al jaren via marktplaats en ebay.Een goed tip is altijd vragen wanneer en of je iets kan komen bekijken of uitproberen.
En je moet je prijzen kennen.Om bv wat te noemen;kijk eens wat men voor een halfverslten haalmes vraagt.....en kijk eens wat ie nieuw kost:

http://www.hbm-machines.com/comasy/temp ... uctid=4751.

Ik heb alleen pech gehad met een bandschuurmachientje...maar dat kan ik zelf wel weer goed afstellen met wat geknutsel...
 

koffiedrinker

Actieve deelnemer
12 jun 2008
252
9
Tja,

ik heb een paar goede en een paar slechte ervaringen met marktplaats.
Per saldo ben ik er niet echt kapot meer van. Gaan kijken is idd minimaal de eis en dan maar hopen dat je alles ziet en toch geen kat in de zak koopt.

In de vroegere jaren van marktplaats was het goed te doen, aardige prijzen en goede spullen.
Tegenwoordig zijn er veel handelaren. Deze "vermommen" zich soms als gewone particulier, maar dat is meestal te zien met de knop: toon alle advertenties. De prijzen zijn er vaak naar en de particuliere verkoper richt zich er naar.
Ook heb ik -zeker bij Festool- vaak het idee dat het om gejat spul gaat. Geen echte foto's, te nieuw spul, te veel spullen in de verkoop. (en tweedehands is geen garantie meer van de fabriek/leverancier).

20% van de prijs af is natuurlijk leuk, maar bij een echte tweedehands: hoe is het gebruik geweest ? (een nieuw zaagblad en je winst vervliegt snel).
(bij een "nieuwe" tweedehands stel ik sterk mijn vraagtekens aangaande de zuiverheid van de verkoper. Ook wegens omstandigheden is het toch zo dat de spullen gekocht zijn om te gebruiken, dus waarom is het niet gebruikt of is het van de vrachtwagen gevallen?)
 

Geert Schoonhoven

Actieve deelnemer
rickkoorman zei:
kopen via marktplaats kan natuurlijk goed. je zou bv kunnen vragen naar een aankoopbon. als iemand niet netjes aan de machine gekomen is dan kan er natuurlijk een mooi verhaal opgehouden worden. mijn advies: bij twijfel? niet doen

300 euro onder reguliere prijs valt mee hoor. er valt hier en daar nog wel wat te regelen met festoolaankoopprijzen. het hele geen kortingverhaal heb ik zelf nog niet meegemaakt. 10-15% kan meestal wel. het is een kwestie of de verkoper dit wel of niet.

Ja beste rick maar jij bent zoals nog een aantal van ons verwent met volgens mij de betere FESTOOL dealer in het land, Van Rossum in zwolle.
Ik kom geregeld bij verschillende dealers in de buurt maar hij is wel de enige die korting wil geven.
 

Okke

Actieve deelnemer
29 mei 2010
521
15
Geert Schoonhoven zei:
rickkoorman zei:
kopen via marktplaats kan natuurlijk goed. je zou bv kunnen vragen naar een aankoopbon. als iemand niet netjes aan de machine gekomen is dan kan er natuurlijk een mooi verhaal opgehouden worden. mijn advies: bij twijfel? niet doen

300 euro onder reguliere prijs valt mee hoor. er valt hier en daar nog wel wat te regelen met festoolaankoopprijzen. het hele geen kortingverhaal heb ik zelf nog niet meegemaakt. 10-15% kan meestal wel. het is een kwestie of de verkoper dit wel of niet.

Ja beste rick maar jij bent zoals nog een aantal van ons verwent met volgens mij de betere FESTOOL dealer in het land. Ik kom geregeld bij verschillende dealers in de buurt maar hij is wel de enige die korting wil geven.

Niet vervelend bedoeld. Maar heeft deze dealer niet eerder gelazer gehad met Festool omdat jij op internet rond bazuinde dat je korting kreeg? Staat me ergens iets van bij dat je dat in een ander onderwerp postte.

Ik heb bij meerdere winkels festool gekocht en bij allen krijg ik te horen dat er niets mogelijk is qua korting omdat ze dan serieuze sancties opgelegd krijgen van Tooltechnic Systems. Mocht het perongeluk toch geen onzin zijn, dat niet mogen geven van korting, dan bezorg je met bovenstaande post je vaste leverancier in ieder geval veel werk.
 

WR1944

Oud hout
Volgens Europese regelgeving mogen fabrikanten en importeurs geen prijzen voorschrijven aan de winkels. Als je op de Nederlandse Festool website kijkt zie je dan ook dat de prijzen adviesprijzen zijn. En op de Duitse en Franse etc. Korting verlenen is dus een zaak van de winkelier geworden.
 

haasjetik

Actieve deelnemer
20 aug 2009
460
30
Bollenstreek
WR1944 zei:
Volgens Europese regelgeving mogen fabrikanten en importeurs geen prijzen voorschrijven aan de winkels. Als je op de Nederlandse Festool website kijkt zie je dan ook dat de prijzen adviesprijzen zijn. En op de Duitse en Franse etc. Korting verlenen is dus een zaak van de winkelier geworden.
De verhoudingen tussen Tooltechnic en de dealers ken ik niet, maar het omzeilen van zo'n Europees voorschrift kan heel subtiel. Bestellingen net iets later uitleveren, om maar eens een voorbeeld te noemen. "Hij werd uit het raam gevallen", zoiets.
Het simpele feit dat er eigenlijk niet (althans niet zichtbaar) duidelijk lagere aanbiedingen zijn, betekent in mijn ogen dat er op de achtergrond wel zoiets speelt.
 

Dries Haneborst

Actieve deelnemer
14 jun 2010
185
0
Ik heb ook gemengde ervaringen met machines kopen op mp, vooral omdat ik niet nog niet alle technische details kan beoordelen.

Maar ik heb bvb. een nieuwe 0f1400 gekocht voor 400 euro. Een tijd later zag ik pas dat het serienummer van de sticker verwijderd was..... en er miste iets kleins, dat schuifbare steunvoetje.

Wel een voordelige koop maar ik wil geen gestolen spullen hebben dus dat is wel zuur als je zoiets ziet.

Hij kwam van michel uit twello, heeft veel spullen op marktplaats.

Verder een cs70 gekocht van iemand uit valkenswaard. Om kort te zijn, die was zn geld niet waard, zaagblad versleten, blad deels ingedeukt, en nog wat kleine dingen. Allemaal te verhelpen maar ik zie toch teveel over het hoofd tijdens de koop, dus ik betaal te veel.

Gelukkig heb ik als compensatie een scheppach zaagtafel gekocht, dat was echt een koopje.

Ik ben nu in ieder geval klaar met 2e hands festool kopen, maar die kartelpraktijken van festool verdienen ook geen aanmoediging(prijsoplegging).
 

WR1944

Oud hout
haasjetik zei:
WR1944 zei:
Volgens Europese regelgeving mogen fabrikanten en importeurs geen prijzen voorschrijven aan de winkels. Als je op de Nederlandse Festool website kijkt zie je dan ook dat de prijzen adviesprijzen zijn. En op de Duitse en Franse etc. Korting verlenen is dus een zaak van de winkelier geworden.
De verhoudingen tussen Tooltechnic en de dealers ken ik niet, maar het omzeilen van zo'n Europees voorschrift kan heel subtiel. Bestellingen net iets later uitleveren, om maar eens een voorbeeld te noemen. "Hij werd uit het raam gevallen", zoiets.
Het simpele feit dat er eigenlijk niet (althans niet zichtbaar) duidelijk lagere aanbiedingen zijn, betekent in mijn ogen dat er op de achtergrond wel zoiets speelt.

Ik neem aan dat het fabriceren van producten als einddoel heeft het verkopen ervan. Dan is het simpel voor een winkelier het eventuele contract te beeindigen bij de eerst volgende mogelijkheid of het dreigen daarmee bij het vermoeden van die subtiele taktieken. Ook kan aangifte worden gedaan bij de NMa, de Nederlandse Mededingingsautoriteit of hogerop in Brussel. Kartelpraktijken worden steeds lastiger uit te voeren en vroeger of later zitten ze aan de vliegenvanger, zoals recentelijk de meelproducenten.
Dat winkeliers geen aanbiedingen publiceren betekent niet dat ze die niet willen geven. Gewoon vragen en ook bij andere leveranciers informeren. Het zijn toch jouw centen waar je voor gewerkt hebt.
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.584
2.503
Gaanderen
Een inside info over het kortingsbeleid van Festool. Als oud handelaar (gestopt juni 2009) waren wij altijd blij als Festool de prijspolitiek van geen korting geven handhaafde. Wij waren immers jaren geleden 15 % in marge teruggeschroefd. Redenen hiervoor waren prijsconformatie binnen de eu. Ook werd er toen "standaard" 15% korting gegeven. De marge is nu eigenlijk te klein om korting te geven (bij aanschaf van een machine). Service ed kost ook geld. Ik noem een v.b. leenmachine tijdens reparatie en demomachines. Ook het op voorraad hebben van minimaal 25 verschillende machines,met name de incourante kost geld. Ook bij ons was er het een en ander mogelijk bij grotere afnames ( met stilzwijgende toestemming van Festool en inidenteel) Waar wij tegenaanliepen is het feit dat de schildersgroothandel niet gehouden is aan dit beleid. De leverancier van de schildersbranche was vroeger importeur en deze geven bij mij weten nog steeds 15% op diverse machines in iedergeval in 2009.
Ook wij zijn door de vertegenwoordiger van Festool gebeld met de mededeling dat wij niets meer geleverd kregen als we korting gaven op nieuw te leveren Festool producten. Onze opheffingsuitverkoop duurde nog maar een week, het raakte ons dus niet meer.
Ik heb overwogen om hiermee naar de NMA te gaan maar vond dit in mijn ogen toch een beetje hypocriet omdat we al jaren festool verzochten om hun beleid te handhaven.
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
47
zwolle
mooi verhaal wordt dit. persoonlijk krijg ik op alle artikelen die ik koop van festool korting. de ene leverancier vindt een maas in het net om toch de prijs aan te passen, de andere geeft je gratis toebehoren en misschien geeft weer een ander je wel een super prijs op een andere machine . je hoeft een leverancier niet het vel over de neus te trekken maar het geven van korting op welke manier dan ook is altijd een mogelijkheid.
wanneer een leverancier mij netjes behandeld qua prijs en service heb ik geen neiging om te gaan kijken naar een andere. sterker nog, ik doe dan ook echt mijn best om meer mensen te overtuigen daar hun spullen te gaan kopen.

kopen op marktplaats? kan zeker maar je moet gaat de machines bekijken en bij twijfel laten staan!!
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.