Kopen bij Temu of Vevor.nl

simon

Actieve deelnemer
10 dec 2010
358
19
Zuid-holland
Omdat ik een kantenfrees wil gebruiken voor prive hobby gebruik ben ik op internet gaan zoeken voor een kantenfrees voorzien van drie hulpstukken.
Nu zijn er diverse aanbieders die prijstechnisch nogal afwijkend zijn zoals Makita,Bosch en merkloze artikelen aan te schaffen bij Temu of Vevor.
Makita kantenfrees type RT 0702CXJ2 blijkt in de laatste drie weken al twee maal verhoogd te zijn van €184,-- en inmiddels €208,--
Een zelfde soort machine koop je bij Temu ,Vevor voor €100,--( wellicht mindere kwaliteit) maar wel met dezelfde kleur en eigenschappen.
Nu is mijn vraag :
Wie heeft er ervaring met electrisch gereedschap aangekocht bij Emu of bij Vevor.

Dank Simon
 

Rizz

Post veel
15 apr 2014
2.119
518
Moordrecht
Temu, net als, Tiktok, ver weg van blijven. Je kan net zo goed al je gegevens direct naar de Chinese overheid sturen. Met de apps geef je volledige toegang tot je telefoon en dus al je persoonlijke data. En ik overdrijf echt niet.. Dit gaat vele malen verder dan bijvoorbeeld Amazon of Aliexpress..

De Makita 3711 kost ook rond de €100 en kan je gewoon in Nederland bestellen.
 
  • Leuk
Waarderingen: DannyL en ope1967

hdv

Post veel
24 nov 2019
850
445
Noord-Veluwe
Als je echt niet het in mijn ogen redelijke bedrag voor een Makita wilt neerleggen, zoek dan eens naar Katsu. Die hebben exact hetzelfde model voor een veel lagere prijs. Ik ben het met @Rizz eens voor wat betreft persoonsgegevens: als je daar zuinig op bent, kijk dan uit bij welke webshop je koopt.
 

Tarkin

Actieve deelnemer
20 dec 2020
41
21
Oost-vlaanderen
Nog afgezien van Apps en gegevens naar China.

Ik heb niet graag iets dat tegen 20k tpm draait waarvan de kwaliteit serieus discutabel is. Klinkt een beetje als spelen met je leven
 

hdv

Post veel
24 nov 2019
850
445
Noord-Veluwe
Helemaal mee eens. Zo zit ik er ook in. Ik koop ze zelf dus ook niet. Al was het maar omdat ik nogal een hekel heb aan het schenden van rechten op intellectueel eigendom. Daar heb ik me eerder op dit forum ook al eens over uitgelaten.

Maar ik moet ook eerlijk zijn dat ik, op 1 filmpje van GoTools na, nooit iets negatiefs over de Katsu versie heb gelezen. En dat filmpje was zo overduidelijk vooringenomen, dat ik daar niet echt veel waarde aan hechtte. Bovendien heb ik ooit ergens gelezen dat de Katsu versie met medeweten van Makita zou worden gemaakt. Ik heb echter nooit kunnen verifiëren of dat waar is. Maar als dat inderdaad zo is, dan heb ik er minder moeite mee.
 

H@ns

Actieve deelnemer
24 apr 2023
284
129
55
Luzy Saint Martin
Hier een (Engelstalige) review over Vevor:

Ik heb er zelf onlangs een bovenfrees gekocht voor kleine profieltjes en sponningen te frezen. Nog niet in de praktijk getest maar uit de doos ziet het er allemaal degelijk uit voor hobbywerk.
Ik ga binnenkort mijn praktijk ervaringen met deze aanschaf posten maar dat duurt nog efkes 😉
 

ope1967

Actieve deelnemer
12 aug 2017
142
56
Hier werden bijna 12gb data verstuurd na het installeren van de Temu app, erg dubieze verbindingen liet mijn firewall zien, even laten lopen om een compleet beeld te krijgen maar het is geen zeker geen aanrader qua privacy.
 

Vigier

Nieuw lid
13 jan 2024
13
4
Naarden
Waarom installeer je dan de app? Hier overigens tot op heden alleen mechanisch spul gekocht via Temu. Alhoewel, wel een zaaghoogte meter die elektrisch was. Mechanisch: T-track sliders, T-track klemmen, router lift, paneeltjes voor rondingen frezen etc. etc. Recent wel bij Vevor die kantenfrees gekocht. Hij is intussen binnen, maar waarschijnlijk van de zomer pas de tijd om hem echt in gebruik te gaan nemen.
 
  • Wow
Waarderingen: ope1967

Rik Hechtel

Actieve deelnemer
22 jul 2022
76
17
Vlaanderen
Waarom installeer je dan de app? Hier overigens tot op heden alleen mechanisch spul gekocht via Temu. Alhoewel, wel een zaaghoogte meter die elektrisch was. Mechanisch: T-track sliders, T-track klemmen, router lift, paneeltjes voor rondingen frezen etc. etc. Recent wel bij Vevor die kantenfrees gekocht. Hij is intussen binnen, maar waarschijnlijk van de zomer pas de tijd om hem echt in gebruik te gaan nemen.
Je hoeft de app niet te installeren om te bestellen, dus .....
 

wmdebruin

Actieve deelnemer
11 mei 2020
25
9
Ik was ook juist in de markt voor een kleine kantenfrees, had al bij AliExpress en Banggood gekeken (Temu doe ik niet aan ...), vond het prijsverschil met reguliere merken voor dit soort machines echt te groot en had al min of meer besloten om een of andere chinees aan te schaffen.

Op basis van bovenstaande berichten toch maar voor de Katsu (ongetwijfeld ook Chinese roots) gekozen, die is niets duurder dan Vevor o.i.d. en ... je kunt er 3 verslijten ten opzichte van de gevestigde orde dus wat mij betreft het proberen waard :)
 

RVester

Actieve deelnemer
11 nov 2022
121
32
Delft
Tweedehands komen er ook best vaak kantenfrezen voorbij, ook een heleboel meer volwassen bovenfrezen.
 

Wilco Flier

Post veel
28 apr 2008
1.777
447
Omgeving Kampen
www.wilcoflier.com
Vorig jaar zomer heb ik een kanteltafel voor op de metaalfreesbank gekocht bij Vevor. Dit omdat het bij HBM uitverkocht was en het scheelde niet veel in prijs. Ik had toen wel moeite om erachter te komen waar Vevor nou eigenlijk fysiek zat. Het pakketje kwam uiteindelijk uit Polen, maar heb nog steeds geen idee wie achter Vevor zit. Ik heb vanwege een administratieve fout bij de bestelling nog wel contact gehad met de klantenservice via een ticketsysteem,en dat ging eigenlijk verrassend goed.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.