koop keuze Record of Hegner Schijfschuurmachine

Petrolhead

Post veel
4 mrt 2015
1.737
399
Ik kan uit ervaring bevestigen dat je "haaksheid" en het strak schuren verliest wanneer je klittenband gebruikt ipv rechtstreeks plakken op de schijf
Klopt helemaal... Ik had er jaren geleden een mal voor gemaakt om in verstek gezaagde hoeken strak te schuren of te corrigeren, maar dat bleek inderdaad geen optie met de achteraf bevestigde klittenband schijf.

Als ik nu erop terugdenk hoe vaak ik die schijf heb gewisseld (2x op pakweg 4 jaar), denk ik dat ik de volgende keer gewoon terug een schijf erop ga kleven.
 

conectra

Actieve deelnemer
13 mrt 2016
210
4
Sliedrecht
Ik heb ook de Record power DS300 besteld bij de Baptist. 1000,- voor de Hegner is wat veel van het goede. Ben wel benieuwd naar het schijven-verhaal. Neig naar klittenband ivm het uberhaubt kunnen wisselen. Standaard zit er P60 bij en dat is wat aan de ruwe kant denk ik.

Afijn, we gaan het zien!
laat idd je ervaring delen,, ik heb namelijk de Hegner gekocht.

uiteraard zit er wat in het verhaal over het plakken van schijven,, en haaksheid, maar laat de praktijk maar uitwijzen of dat echt meetbaar minder haaks is.

Fluo heeft het uit de praktijk verteld hij dat klitteband minder haaks is of kan, ik probeer morgen even een filmpje te maken of foto's waar uit de haakst heid blijkt wel of niet.

Aan de andere kant zou je kunnen denken dat het toch zou moeten lukken met zn machine van dat geld..
 

Petrolhead

Post veel
4 mrt 2015
1.737
399
Het zal misschien soms wel lukken om haaks te schuren, maar de resultaten zijn gewoon niet consistent meer. Voor ruwer werk zoals snel afnemen van materiaal of afronden van hoeken is dit uiteraard geen probleem.
 

conectra

Actieve deelnemer
13 mrt 2016
210
4
Sliedrecht
Het zal misschien soms wel lukken om haaks te schuren, maar de resultaten zijn gewoon niet consistent meer. Voor ruwer werk zoals snel afnemen van materiaal of afronden van hoeken is dit uiteraard geen probleem.
Zou dan met de veel goedkopere Record dat dan vele malen beter gaan?
Ik heb nog geen ervaring uiteraard.. morgen weet ik zelf meer
 

Petrolhead

Post veel
4 mrt 2015
1.737
399
Mijn ervaring is met de huvema combinatieschuurmachine en achteraf gekochte klittenbandbevestiging, over de hegner heb ik geen idee.
 

crossbow1958

Actieve deelnemer
22 dec 2013
92
0
Tiel
Mijn ervaring is met de huvema combinatieschuurmachine en achteraf gekochte klittenbandbevestiging, over de hegner heb ik geen idee.
Collegae, ik heb ook een Huvema schotelschuurmachine met klittenbandbevestiging en wat mij betreft werkt het prima. Destijds als oplossing voor eenmachine die nog in een uitstekende staat verkeert. Bij HUvema kun je niet meer terecht voor onderdelen, Groeten, Crossbow1958
 
7 mrt 2015
1.080
336
P'beek
Zou dan met de veel goedkopere Record dat dan vele malen beter gaan?
Ik heb nog geen ervaring uiteraard.. morgen weet ik zelf meer
Ongeacht de machine, zolang de assen recht zijn, het schuurvlak vlak en haaks op de as (geen wobble) en een tafeltje dat goed haaks/recht staat t.o.v. Het schuurvlak dan moet dat lukken.

Een meetklokje heb ik niet maar ik zal het proberen met een digitale schuifmaat (100e mm).

Ook de Hegner zul je moeten afstellen of in iedergeval even controleren.
Ik had geen 1000,-, wel 240,-. Als ik tegen problemen aan loop dan meld ik het zeker :)

Maandag komt ie binnen
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.