koop keuze Record of Hegner Schijfschuurmachine

jpandriesse

Oud hout
17 nov 2009
3.113
365
Het land van Maas en Waal
Dit gedeelte is bedoeld voor algemene discussies mbt de woodworking challenge. Ook hebben we een gedeelte specifiek bedoeld voor vragen over elektrisch gereedschap, waar zou jouw vraag beter thuis horen denk je?

Verder heb je natuurlijk de specificaties en reviews van beide machines al bekeken en zou je dus kunnen beginnen met wat je er zelf van denkt, wat overwegingen/bedenkingen zijn, hoe je de machines wil gaan gebruiken etc.
 
  • Leuk
Waarderingen: Athanor

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.058
2.584
Ik zou voor de record power gaan. Die heeft een gietijzeren tafel en is prijstechnisch interessanter. Een gietijzeren tafel kan je je magnetische wixie op zetten, voor precieze hoekinstellingen.
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.671
2.555
Gaanderen
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.671
2.555
Gaanderen
Baptist heeft beide staan bel en vraag wat de verschillen zijn. Ik denk dat de motor van de Hegner wel beter tegen continu gebruik kan. Dit is echter een aanname. Veder is het prijs verschil zeer groot. Een schijfschuurmachine is technisch gezien een simpel ding. Als je de tafel goed kan verstellen, dus zuiver haaks en in de juiste graden dan zou ik de prijs laten prevaleren. Toebehoren van Hegner zijn dacht ik wat uitgebreider. De vraag is gebruik je ze?
 

mathieu

Oud hout
5 jul 2010
4.494
960
Riemst
Ik heb gisteren de Jet JSG-96-M besteld. Die zit met de prijs tussen Hegner en Record Power in. Misschien onterecht, maar Record Power zegt me niets. Het is een merk dat een soort van negatieve gedachtes oproept (mindere kwaliteit). Ben wel benieuwd of de machine effectief beschikbaar gaat zijn. De magazijnen bij de meeste webwinkels zijn akelig leeg. Veel producten die van overzee komen zijn uitverkocht.
1609581101890.png
 

conectra

Actieve deelnemer
13 mrt 2016
210
4
Sliedrecht
Dank alvast voor een ieder die tot nu toe heeft mee gedacht aan de keus van de machine, en ik zal nog even reageren op de opmerkingen tot nu toe:

1: Dat het niet in de jusite rubriek ik geplaatst ben ik nu wel achter!!!! wat me wel opvalt is dat we nu op een ander platform zijn gaan draaien er blijkbaar mensen zijn die zaken zoals perongelukt het plaatsen van een vraag in de niet juiste rubriek wel een punt vinden.. dat maakte ik maar zelden mee in de afgelopen jaren.. maar goed dat is mijn ding.

2: ja uiteraard heb ik gelezen over de beide machines en wat mijn gedachten zijn wilde ik juist even voor me zelf houden omdat dat ik graag een on gezouten mening wilde van jullie :)

3: Baptist heeft ze idd beide en ben het eens dat de prijzen sterk van elkaar uiteen lopen wat krijg je meer voor een Hegner tja dat is de vraag.

4: dat je van Record nog niet gehoord hebt kan natuurlijk maar bestaat al lang en is in de regel prima materiaal Jet machines zijn nagenoeg gelijk aan Record. Jet is sec genomen niet een merk die zelf machines ontwikkeld maar de basis gebruikt van bestaande modellen. maar zeker zeer leuke machines zeker een mooie aankoop die je hebt gedaan.


Even voor en tegen van de 2 machines.
kleiner dan 300mm wil ik liever niet want je gebuik maar de helft van de schijf.

Record 300
is de prijs gunstiger 290€
nadeel plak schijven, je kunt niet wisselen van schijven
stalen blad is sterk en kan meer hebben dan alu, nadeel zou kunnen zijn roest
750 watt 1420tp/m
garantie 2 jaar

Hegner 300
duurder 964€
voordeeel klittenband schijven
nadeel alu blad, voor zo ver dat een nadeel is, roest niet dat is een voordeel
750 watt 1400tp/m
garantie 3 jaar


Buiten de prijs vind ik de Hegner een groot voordeel dat je gemakkelijk de schijven kunt wisselen en of vervangen.
Maar wat een geld voor een motor met disk er op
 

FredR

Actieve deelnemer
30 mei 2016
371
106
60
Sint Odilienberg
Ik heb nu ruim een jaar de record power en ben er zeer tevreden over. Gebruik hem bijna dagelijks. Het er af halen van de oude schijven is wel een dingetje waar je even tijd voor moet nemen. Maar de nieuwe schijf zit er wel strak op zodat je mooi vlak kan schuren. Met klitte band oid heb ik geen ervaring maar mijn gevoel zegt dat het niet strak schuurt.
 
  • Leuk
Waarderingen: Fluo
7 mrt 2015
1.080
336
P'beek
Ik heb ook de Record power DS300 besteld bij de Baptist. 1000,- voor de Hegner is wat veel van het goede. Ben wel benieuwd naar het schijven-verhaal. Neig naar klittenband ivm het uberhaubt kunnen wisselen. Standaard zit er P60 bij en dat is wat aan de ruwe kant denk ik.

Afijn, we gaan het zien!
 
  • Leuk
Waarderingen: conectra

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.