kommekes...

jokke

Actieve deelnemer
10 jul 2009
477
20
Ik heb onlangs nog is achter mijn draaibank gestaan met dit als resultaat...
De houtsoorten zijn Robinia, Japanse kerselaar en inlandse eik.
Wie de houtsoort van het potje met deksel kan raden wint een voetreis naar santiago de compostela! :D
Benieuwd naar wat de ervaringsdeskundigen er van vinden...

Attached files
 

Ad de Crom

Actieve deelnemer
17 aug 2008
702
0
addecrom.hpage.com
Jokke, erg leuke schaaltjes, mijn favoriet is de inlandse eiken.
Leuke speelse vorm.
Denk dat het schaaltje met deksel gemaakt is van japanse kerselaar, zie er een beetje uit als de prunus (steenkers) schaaltjes die ik een tijd geleden gemaakt heb.
Ik heb als sport lange afstands wandelen, maar helemaal naar Spanje vind ik wel te ver, ben er trouwens wel geweest maar dan op een meer comfortabele manier, nl met een rondreis door Spanje en Portugal in 2007. Heb toen wel pelgrims zien lopen....))
Ad
 

Houthasses

Actieve deelnemer
22 okt 2010
589
1
www.youtube.com
zuma zei:
Ha leuk een raadspelletje :mrgreen: Olijf gok ik zo (wilde tekening)

Leuk, raadsels!
Het is misschien iets te donke voor olijf, maar het heeft wel die typsche tekening..
Of wellicht Taxus (door dat witte spinthout) uit een al lang dode boom??

Leuke kleine schaaltjes Jokke! Het inlands eiken is erg mooi met de kenmerkende 'spaken' in het hout.
 

tuoh

Oud hout
Jokke,

een mooi stel gedraaide schaaltjes, voor elke wat wils.
Heel netjes afgewerkt ook, inclusief de bodem en dat zie je niet veel.
Bij het donkere schaaltje moet ik denken aan Iepen of Plataan, daar kom je die donkere verkleuring nogal eens meer tegen. Maar de foto is jammer genoeg niet duidelijk genoeg.

Mvg,

André
 

jokke

Actieve deelnemer
10 jul 2009
477
20
Het schaaltje met deksel is gemaakt uit liguster. Moeilijk te raden denk ik...
Ik zag het een tijd geleden bij iemand op de stapel brandhout liggen en heb het mee gekregen.
Verassend effect moet ik zeggen. :)
 

armadaman

Post veel
10 okt 2010
1.276
5
Barendrecht
Hallo Jokke

Mooie schaaltjes, en ook een leuke kwis :lol: :lol: . Kan je in het vervolg de vraag iets langer open laten. Ik ben een beginner in de vreemdere houtsoorten en kan dan een beetje rondneuzen en zoeken. Het is hier eigenlijk een soort van school voor mij. Voor dat ik je posting hier tegen kwam was er al een antwoord. Ik hoop ze vaker tegen te komen.

Hartelijke groet Hugo
 

jokke

Actieve deelnemer
10 jul 2009
477
20
Het schaaltje is 10 cm diameter. De stam moet iets van een 12 cm geweest zijn.
Enkele struiken stonden er nog toen ik daar was. Ze waren zo'n 3 à 4 m hoog. Het was vanwege de opvallende afmeting dat ik het stammetje gevraagd heb.
Dat is nu net zo leuk aan houtdraaien. Je komt met kleine stukken toe en dan kom je al is bij struikhout terecht, wat soms verassende resultaten oplevert. :)
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.