kolomboor probleem .

Houtdraaier Guillaume

Actieve deelnemer
12 nov 2014
120
0
IK heb de volledige kolomboor uit elkaar gehaald om te zien of er geen kabels gesmolten waren .
Ik heb beslist om de motor te vervangen en ik Zal mijn proces vast leggen op video .
 

mathieu

Oud hout
5 jul 2010
4.496
961
Riemst
Ik sta verstelt: een schrijnwerker die met een multimeter overweg kan! Dat heb ik nog niet vaak gezien.
Goed bezig, Guillaume.
Weet je ondertussen ook wat aan de motor scheelt?
 

Houtdraaier Guillaume

Actieve deelnemer
12 nov 2014
120
0
Ik sta verstelt: een schrijnwerker die met een multimeter overweg kan! Dat heb ik nog niet vaak gezien.
Goed bezig, Guillaume.
Weet je ondertussen ook wat aan de motor scheelt?
Het is de isolatie Van de wikkelingen die op een plaats gesmolten zijn want als alles zou gesmolten zij zou er een extreme geur zijn .
Ik zal eens prijs vragen om het te her wikkelen of gewoon vervangen .
grt Guillaume
 

klaas0639

Post veel
4 okt 2012
2.325
194
Gem. Winsum (Groningen)
Het is de isolatie Van de wikkelingen die op een plaats gesmolten zijn want als alles zou gesmolten zij zou er een extreme geur zijn .
Ik zal eens prijs vragen om het te her wikkelen of gewoon vervangen .
grt Guillaume

Uit het filmpje begrijp ik niet wat je hebt gedaan. Als ik het goed zie stond de meter eerst op 250V wissel en vervolgens op 250 volt gelijkspanning. Wat wilde je meten? En waaruit concludeer je dat de wikkeling lokaal sluiting maakt/is doorgebrand? Heb je gemeten of er een onderbreking in de wikkeling zit? Ik vraag het niet met een ondertoon van kritiek maar omdat ik het niet begrijp.

mvg
klaas0639
 

Houtdraaier Guillaume

Actieve deelnemer
12 nov 2014
120
0
Uit het filmpje begrijp ik niet wat je hebt gedaan. Als ik het goed zie stond de meter eerst op 250V wissel en vervolgens op 250 volt gelijkspanning. Wat wilde je meten? En waaruit concludeer je dat de wikkeling lokaal sluiting maakt/is doorgebrand? Heb je gemeten of er een onderbreking in de wikkeling zit? Ik vraag het niet met een ondertoon van kritiek maar omdat ik het niet begrijp.

mvg
klaas0639
Iemand die ik ken is elektricien en heeft de motor komen doormeten et een speciaal toestel en het is de isolatie van de wikkelingen die doorgebrand zijn .
En dat op het einde was gewoon de spanning die ik op meet.
Grt Guillaume
 

klaas0639

Post veel
4 okt 2012
2.325
194
Gem. Winsum (Groningen)
OK. Dank voor je toelichting
Jammer. Ik had hoop dat het makkelijk oplosbaar zou zijn. Kooiankermotortjes kunnen een boel hebben. Ik weet niet wat overwikkelen kost maar houd ook MP in de gaten. Dit soort tafelboormachines wordt veel tweedehands aangeboden voor niet al te veel.


mvg
klaas
 

mathieu

Oud hout
5 jul 2010
4.496
961
Riemst
Iemand die ik ken is elektricien en heeft de motor komen doormeten et een speciaal toestel en het is de isolatie van de wikkelingen die doorgebrand zijn .
En dat op het einde was gewoon de spanning die ik op meet.
Grt Guillaume
Zo hoort het! Iemand met het juiste toestel en de juiste kennis heeft een diagnose gesteld.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.