Kogel / Bal ca. 30mm van essen voor maken kogelgewricht van hout.

RalphX

Nieuw lid
30 sep 2024
17
7
Nederland
ralphdost.com
Voor een project wil ik een kogelgewrichtje maken van hout. Ik heb daarvoor een stuk of 5 kogels/balletjes nodig van ca 30mm in diameter. Het kogelgewricht wordt gebruikt binnen bij kamertemperatuur en niet intensief gebruikt. Het wordt verwerkt in ophanging van decoratieve panelen / lamp die je af en toe moet kunnen stellen.

Essenhout lijkt de beste optie.

Ik kan online deze kogels in dit formaat van Essen niet vinden. Uberhaupt is bijna alles van beuken (te gevoelig voor vocht) of eiken). Ik heb zelf geen draaibank, dus kan ze ook niet maken. In de toekomst heb ik misschien ook nog een paar andere formaten nodig.

Weet iemand waar of deze balletjes zou kunnen kopen in Essen van dit formaat?

Of kan iemand ze voor me maken. Hout kan ik desgewenst aanleveren en natuurlijk wil ik een kleine vergoeding geven voor de moeite.

Groet,
Ralph

MarcelvdW

Actieve deelnemer
25 mei 2022
309
118
Almen aan zee
wordt gebruikt binnen bij kamertemperatuur en niet intensief gebruikt
Dan zou ik gewoon voor wat er in de handel is gaan, beuken of eiken lijkt mij hier helemaal prima voor.
En als iemand een adres weet voor essen balletjes, dat natuurlijk.

Vijf ronde knikkers laten draaien wordt denk ik vele malen duurder dan wat je online kunt vinden.

henkverhaar

Oud hout
20 jan 2011
5.280
1.197
Nijswiller
www.buroverhaar.nl
Voor een project wil ik een kogelgewrichtje maken van hout. Ik heb daarvoor een stuk of 5 kogels/balletjes nodig van ca 30mm in diameter. Het kogelgewricht wordt gebruikt binnen bij kamertemperatuur en niet intensief gebruikt. Het wordt verwerkt in ophanging van decoratieve panelen / lamp die je af en toe moet kunnen stellen.

Essenhout lijkt de beste optie.
Ik zou ze van buxus, pau amarello, castellum (? Maracaibo boxwood) of iets dergelijks maken... Moeten ze allemaal exact even groot zijn?

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.