Koffieboon salontafel

JeroenVdW

Actieve deelnemer
5 mei 2021
45
47
Aarschot
www.hextree.be
Dag forumleden, dit jaar leek het mij fijn om eens deel te nemen aan de makerschallenge. Het thema was simpelweg "make it round". Vandaar mijn idee om een salontafel in de vorm van een koffieboon te maken. In het Engels noemen ze een salontafel ook niet voor niets "a coffee table". Het bovenblad is gemaakt uit twee symmetrische stukken Europees notenhout (bookmatched). Daarin zit een "rivier" van Epoxy hars gevuld met echte koffiebonen. De poten zijn twee halve ovalen (ook in het thema) gemaakt uit Sipo Mahonie en zijn door middel van Wengé staven verbonden met het bovenblad.

Er is ook een publieksprijs, dus je mag geheel vrijblijvend via volgende link stemmen op mijn deelname, dat wordt ten zeerste geapprecieerd: https://cont.st/ubbdfb_ETScrVB?g=1

Deze is trouwens ook te koop, als er iemand interesse heeft mag je mij gerust een berichtje sturen.

Hier enkele foto's van het eindresultaat:
Tafel-37.jpg
Tafel-36.jpgTafel-15.jpgTafel-40.jpgTafel-42.jpgTafel-19.jpg
 

dragonhaertt

Actieve deelnemer
11 jun 2020
210
117
Heel gaaf geworden!
Stiekem ben ik wel benieuwd hoe veel je ongeveer voor zo'n tafel vraagt (als je dat wil delen).

En hoe is het in België geregeld met lawaai maken (in een woonwijk) voor professionele doeleindes? In Nederland mag je in een woonwijk bijvoorbeeld geen bedrijfsmatige geluidsoverlast veroorzaken.
 
  • Leuk
Waarderingen: JeroenVdW

JeroenVdW

Actieve deelnemer
5 mei 2021
45
47
Aarschot
www.hextree.be
Heel gaaf geworden!
Stiekem ben ik wel benieuwd hoe veel je ongeveer voor zo'n tafel vraagt (als je dat wil delen).

En hoe is het in België geregeld met lawaai maken (in een woonwijk) voor professionele doeleindes? In Nederland mag je in een woonwijk bijvoorbeeld geen bedrijfsmatige geluidsoverlast veroorzaken.
Voor deze salon tafel vraag ik €600. Eerlijk gezegd geen idee hoe dat zit met lawaai, heb voorlopig nog geen klachten gehad van de buren 😉
 
  • Leuk
Waarderingen: dragonhaertt

dragonhaertt

Actieve deelnemer
11 jun 2020
210
117
Voor deze salon tafel vraag ik €600. Eerlijk gezegd geen idee hoe dat zit met lawaai, heb voorlopig nog geen klachten gehad van de buren 😉
Bedankt voor je reactie!
Als ik (op mijn 'slaapkamer') een uur ga schuren dan heb ik de buurman wel aan de deur.
Hopelijk kan ik een huis met een degelijke schuur vinden :|

Prijzen voor handwerk lijkt me lastig te bepalen. Het hangt er denk ik ook van af of je het puur voor de hobby doet (kosten beperken) of dat je er werkelijk inkomsten uit wil halen.
 

HoutNerveus

Actieve deelnemer
8 mei 2020
305
430
28
Delft
vanbart.weebly.com
Dan is het voor 600€ zeker waar voor z'n geld. Ik snap de prijs wel, ik denk dat iemand die dat er voor neerlegt wel echt een liefhebber is, en dat is goed. Voor veel meer geld is het dan denk ik weer heel moeilijk om klanditie te vinden.
 

dirkvanbergen

Actieve deelnemer
26 jan 2021
209
99
Materiaalkost is ongeveer €250, en ik heb er ongeveer 30-35u aan gewerkt gok ik
Dan doe je jezelf inderdaad te kort met slechts 600,- :) Een tientje per uur is wel weinig
Dan is het voor 600€ zeker waar voor z'n geld. Ik snap de prijs wel, ik denk dat iemand die dat er voor neerlegt wel echt een liefhebber is, en dat is goed. Voor veel meer geld is het dan denk ik weer heel moeilijk om klanditie te vinden.
voor een tientje per uur kan je er niet je brood mee verdienen. Maar als hobby er naast is het leuk als je er wat aan overhoudt. Meestal kosten hobby’s geld :)
 

JeroenVdW

Actieve deelnemer
5 mei 2021
45
47
Aarschot
www.hextree.be
Dan doe je jezelf inderdaad te kort met slechts 600,- :) Een tientje per uur is wel weinig

voor een tientje per uur kan je er niet je brood mee verdienen. Maar als hobby er naast is het leuk als je er wat aan overhoudt. Meestal kosten hobby’s geld :)
Verdien ik inderdaad mijn brood niet mee, maar altijd blij als ik een deel van de gereedschapskosten enzo toch kan terugkrijgen want het is toch wel een dure hobby, zeker in het begin ;). Tafeltje is ondertussen ook verkocht trouwens.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.