KM-17 grondschaaf Katz-Moses

remon_v

Actieve deelnemer
11 apr 2020
111
25
Breda
Ter info,

Jonathan Katz-Moses heeft, in samenwerking met Hongdui, een grondschaaf/ router plane uitgebracht.

Hongdui ken ik van de China tools reviews van ‘Hookedonwood’
Heb er dus best veel vetrouwen in dat dit een goed bedachte tool is.

Iemand van plan deze aan te schaffen? Nu in voorverkoop met gratis verzending… ben van plan een keer (hopelijk snel) een grondschaaf aan te schaffen, had ik nu het geld maar.

 
  • Leuk
Waarderingen: city17

Bert Vanderveen

Oud hout
1 sep 2015
2.770
740
Enschede, Twente
Ziet er interessant uit. Heeft wat slimme updates ten opzichte van de gekende grondschaven. Wel aan de prijs, vergeleken met Veritas en Lie-N. Met de invoerkosten (heffing plus BTW) wordt het mij te gortig. Plus dat ik er al heb, natuurlijk…
 
  • Leuk
Waarderingen: city17

city17

Actieve deelnemer
15 apr 2018
302
18
Groningen
Wel een mooie schaaf, de verbeteringen zijn klein maar toch wel erg handig.

Vooral dat de knop om hoger/lager te draaien geen speling heeft lijkt me heel handig, dat vind ik toch een van de iets mindere kanten van de Veritas. Soms denk je dat hem iets versteld hebt, maar dan had je nog niet ver genoeg gedraaid, of juist te ver. Hiermee weet je altijd precies hoeveel je hem omhoog/omlaag draait.

Ook de vastzet-knop lijkt me handiger dan de Veritas, vooral als je net nog een kleine verandering in hoogte wil instellen, dan hoef je die niet weer los te halen.

Wel ingenieus dat ze voor het hoogte mechanisme een lineaire rails hebben gebruikt.

Als je de fence meerekent is hij zelfs iets goedkoper dan de Veritas in de VS, maar met BTW en invoerkosten weer niet in Europa.

Ben benieuwd naar de bouwkwaliteit, grootste verschil met Veritas en Lie Nielsen lijkt het gebruik van staal voor de body ipv gietijzer.

 
Laatst bewerkt:

mans

Post veel
12 feb 2012
1.062
109
Wat voor een 'hardware' gebruik je? Met andere woorden, waar haal je de beitel vandaan en hoe bevestig je deze? De foto is vrij onscherp dus ik kan daar niets uit opmaken.
beiteltje gemaakt van een inbus sleutel, en een schroefoog met mdraad, vleugelmoer
 
  • Leuk
Waarderingen: remon_v

Rizz

Post veel
15 apr 2014
2.119
518
Moordrecht
Dat is ook niet het punt, hier staat ook een ander typenummer op. Dan moet hij niet zeggen dat hij hem samen met hun heeft ontwikkeld. Maar goed, het is een goede houtbewerker, maar zn YT kanaal is 1 grote marketingstunt, het begint me steeds meer tegen te staan..
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.102
2.612
Als ik dat filmpje bekijk, dan lijkt het of hij dat blokje laag voor laag met dat schaafje staat weg te schaven. Doet iemand dat? Je slaat het er tussen uit met een bijtel en daarna maak je de bodem even vlak toch? Het zelfde met die langsgroef, Daar neem je toch een boorschaaf voor? Je hebt helemaal geen hout om dat schaafje over heen te halen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Wim Kluck

LFlab

Post veel
7 mei 2018
967
309
Rosmalen
Zijn letterlijke tekst uit het filmpje is dat er heel veel tijd in is gaan zitten, lijkt me niet als het een product, "off the shelf" is.
Denk dat er meer tijd is gaan zitten in de contractbesprekingen dan in het ontwerp, en dat ie daarom bij KM goedkoper is als bij Ali.
 

Peter de B.

Actieve deelnemer
8 jul 2017
294
119
goedkoper is als bij Ali.

Volgens mij is de prijs bij Aliexpress is incl. invoerrechten en BTW.
De prijs bij KM niet.

Als ik de schaaf in een winkelwagen zet, dan wordt de uiteindelijke prijs incl. verzenden € 265,00
 
  • Leuk
Waarderingen: city17

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.