klote duimstok vouwmeter

WimBussels

Nieuw lid
4 sep 2015
4
0
Opglabbeek
www.wimbussels.be

lemen

Post veel
23 mrt 2014
1.072
8
midden tussen de noorse sparren
@ Nico: Nou door deze draad ben ik wel zover dat ik dat inderdaad ga doen.
Ik heb wel al eens gedacht om dat te doen, maar had zoiets van: elke noor loopt met die vouwdingen, dus ik moet er maar aan wennen. Je moet toch een beetje integreren nietwaar?
Maar het blijkt dus duidelijk dat ik niet de enige ben die de vouwers onhandig vind. Dus waarom mezelf nog langer martelen? :cool:
 

werkbank

Actieve deelnemer
30 dec 2012
404
0
betekom belgië

werkbank

Actieve deelnemer
30 dec 2012
404
0
betekom belgië
Deze voormiddag het er over gehad met de collega's meubelmakers en de docent op de school...
met eerbied gesproken; het zijn allemaal mensen op leeftijd... over de 50 laat ons zeggen (en niet in kilogrammen :cool:)
Eerst begrepen ze het probleem niet, maar toen ik de vouwmeter op tafel legde
begon hun frank te vallen...
Er bleek tot nu toe geen echte reden te bestaan waarom onze vouwmeters aan de verkeerde zijde bedrukt zijn.
Wie is de fabrikant? (liefst niet in het Chinees...:rolleyes:)
 

wijk0983

Post veel
22 sep 2013
2.183
354
Etten-Leur
Hallo allemaal,

de meetlat van het linkje noemde mijn vader zaliger bestemd voor schilders omdat er teveel scharnieren in zijn. De Schuil duimstok uit vier delen kan wel de toets der kritiek doorstaan voor de meubelmaker(s).
Groet, Hans
 

BenchWorks

Post veel
23 mrt 2011
1.695
3
Boirs, België
Ik gebruik een gewone vouwmeter en heb mij daar nooit echt aan geërgerd, je vouwt hem altijd één stuk langer uit dan het werkstuk, en omdat de rest aan de achterkant hangt blijft hij mooi liggen en heb je niets in de weg van je arm.
Als ik nu denk hoe je er één zou gebruiken die andersom gedrukt is, dan moet je die ook één stuk verder uitvouwen dan het werkstuk breed is om hem af te kunnen lezen. En dan hangt de rest aan de bovenkant in de weg van je arm en zorgt er ook voor dat hij de neiging kan hebben om te kantelen wanneer hij in het niets hangt.

Ik denk dus dat als je er zo één gaat gebruiken dat je daar andere problemen mee gaat vinden, die misschien vervelender zijn dan die wat je nu hebt.
 

jjjlll

Actieve deelnemer
Misschien is een rolmaat een oplossing. Ik heb van FastCap verschillende rolmaten. Daar zit een vlakke rolmaat bij in metrisch die in beide richtingen af te lezen is. Handig als je van links af of van rechts af maten uit zet. Bovendien zit er om de 32 mm een markering voor het 32 mm systeem.
https://www.fastcap.com/estore/pc/viewPrd.asp?idproduct=112

Ziet er goed uit WR2044, jammer alleen dat de verzendkosten 80 USD zijn.
Kent iemand een links / rechts rolmaat die in Nederland, Europa leverbaar is?
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.