Kloon Batterijen voor Accu tools?

Bast-hout

Actieve deelnemer
28 dec 2020
199
94
Milsbeek
www.bast-hout.nl
Voor mijn fotografie heb ik al jaren gebruik gemaakt van HAMA batterijen, zonder ooit maar enig verschil in kwaliteit en 'looptijd' te merken ten opzichte van het origineel; maar wel voor 1/3e tot 1/2e van de prijs van het origineel.

Ik word helemaal gek van alle verschillende accu platformen, zelfs binnen de merken.
Ik heb een oude Makita met 1.5A accu's en dat platform is bijna niets meer nieuw op te koop, maar je betaalt wel de hoofdprijs voor een nieuwe accu.
En overstappen naar een nieuw accuplatform is ook niet bepaald goedkoop.

Tip trouwens; de 'startsets' met machine, (twee) accu's en lader lijken vaak mooie sets maar zijn regelmatig toch duurder dan alle onderdelen los aanschaffen.

Inmiddels heb ik voor mijn Makita boor en nu een nieuwe Dewalt slagschroefmachine voor beiden 2x een kloon 5A batterij gekocht voor de prijs van 1 originele.
Naar mijn idee is dat toch altijd wel een betere oplossing dan 1 accu, zelfs al zou hij korter op een lading doen; je kan er altijd 1 opgeladen hebben.

Wat is jullie ervaring met kloon batterijen?
 

Boktor026

Actieve deelnemer
1 sep 2016
582
156
Voor mijn fotografie heb ik al jaren gebruik gemaakt van HAMA batterijen, zonder ooit maar enig verschil in kwaliteit en 'looptijd' te merken ten opzichte van het origineel; maar wel voor 1/3e tot 1/2e van de prijs van het origineel.

Ik word helemaal gek van alle verschillende accu platformen, zelfs binnen de merken.
Ik heb een oude Makita met 1.5A accu's en dat platform is bijna niets meer nieuw op te koop, maar je betaalt wel de hoofdprijs voor een nieuwe accu.
En overstappen naar een nieuw accuplatform is ook niet bepaald goedkoop.

Tip trouwens; de 'startsets' met machine, (twee) accu's en lader lijken vaak mooie sets maar zijn regelmatig toch duurder dan alle onderdelen los aanschaffen.

Inmiddels heb ik voor mijn Makita boor en nu een nieuwe Dewalt slagschroefmachine voor beiden 2x een kloon 5A batterij gekocht voor de prijs van 1 originele.
Naar mijn idee is dat toch altijd wel een betere oplossing dan 1 accu, zelfs al zou hij korter op een lading doen; je kan er altijd 1 opgeladen hebben.

Wat is jullie ervaring met kloon batterijen?
Die van Yanec heel slecht. Was voor een Metabo.
 

Rdl

Post veel
7 okt 2021
983
404
hilversum
Heb volgens mij er ooit 1 gekocht voor me dewalt.
Maar was er geen fan van.
Ging net effe wat te snel leeg.
Zit nu gewoon standaard in me radio die verbruikt niet zoveel.
 

dvh

Actieve deelnemer
29 aug 2019
60
15
Brugge
Ik heb een paar jaar geleden ook zo'n kloon accu gekocht op amazon voor een makita 14.4v en die heeft toch al zijn dienst bewezen.
 

the duke

Actieve deelnemer
11 jan 2020
144
34
Groningen, stad
Er zijn bedrijven welke de cellen uit de accu packs kunnen vervangen, fractie van de kosten voor een nieuw accupack. In groningen heb je de accu dokter, voor een protool accu van 1.5 Ah betaalde ik 50 euro. De nieuwe cellen waren 3 Ah,
 

handig18

Oud hout
17 feb 2013
2.923
848
Oss
Ik heb al enkele malen een kloon gekocht.
Gaat bij mij net zo lang mee als de originele.
Mijn laatste is nu ca 8 jaar oud (voor een 12v metabo pulse) en werkt nog steeds.
Moet wel zeggen met de ion accu‘s doe ik tot nu toe langer, deze zijn inmiddels 13 jaar oud en werken nog prima ( wel met luchtgekoelde lader).
Volgens mij moet je er ook een beetje geluk mee hebben.
Ik heb een koga fiets met ion accu welke volgens opgave na gebruik weer onder stroom moet. Eerste 3 jaar 3x nieuwe accu. De laatste accu laadt ik nu pas op als deze 40% of minder is en deze werkt na 8 jaar nog steeds prima.
 

Joost Kok

Hout met mogelijkheden
25 jan 2019
316
117
Eemnes
Bij 123 accu heb ik eigen merk 12v Bosch en 18v de walt gekocht. Werken prima, maar ik heb ze pas een jaar, dus over levensduur nog geen idee. Qua hoeveelheid werk je met 1 accu kan doen merk ik weinig verschil.
 

de Haan

Oud hout
17 aug 2009
3.441
693
Emst
Ik haal ze ook bij 123 en die werken prima
Ik heb trouwens een aantal Metabo BST 12 Impulse van minimaal 15 jaar oud
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.